Glumci Pol Rad i Evanđelin Lili ujedinili su snage u novom Marvelovom hitu Antmen i Osa. Spektakl o sićušnim superherojima, u odnosu na prvi deo, čuvenog Antmena, još je brži, smešniji i snažniji.

Mada bi se očekivalo, da će gledaocima, pogotovo onima koji i nisu toliki ljubitelji Marvelovih filmova, saga o “Antmenu i Osi” pružiti tek malo više užitka od onoga što je viđeno u rejlerima, ovaj film prijatno je iznenađenje. Naravno, spektakl nije izostao, jer to je ono što svaku Marvelovu franšizu čini prepoznatljivom, ali “Antmen i Osa” nude mnogo više. Počevši od britkog humora kojim Pol Rad u roli Skota Langa barata kao kauboj revolverom, do sjajnih specijalnih efekata. Zgrade od osamdeset spratova koje stanu u kofer, kutija Pez bombona koja se pretvara u smrtonosno oružje, i brojne druge poslastice u stilu sjajnih specijalnih efekata lako nas uvode u psihodelični svet naizmeničnog smanjivanja i povećavanja. Priznajte, nije da bar jedno deset puta u životu niste poželeli baš ovu moć.

Sjajan posao Pejtona Rida

Iako je kao režiser potpisao i prvi deo iz 2015. godine, čini se da je Pejton Rid, tek u ovom nastavku uspeo da briljira i jednim ostvarenjem obuhvati sve segmente neophodne da bismo od bioskopskog filma dobili blokbaster leta. Naravno, očekivano je da će “Antmen i Osa” postići baš ovakav efekat, i to u letnjoj sezoni, kada bioskopi više zauzimaju građevinski prostor, nego što publika okupira njihove sale, ali to, svakako, ne umanjuje značaj filma. Red komedije, dobre akcije i izvorne priče prožete Marvelovom super-heroj mitologijom, “Antmena i Osu” čine definitivnim hitom leta. Barem, kada je reč o prvim letnjim mesecima. Ono što nam se najviše dopalo jeste da ničega nema previše. Akcija ne krade dramu, specijalni efekti izazivaju vrtoglavicu, ali ne guše, a dijalozi i poneki monolog zadovoljavaju zahteve publike. Makar kada je reč o ovom tipu filma.

Gde je Antmenovo mesto u Marvelovom Univerzumu?

U pogledu šireg Marvelovog Univerzuma, čini se da je Antmen i drugim delom uspeo da se izbori za posebno mesto. On jeste deo svih drugih priča, i naravno da pomaže Osvetnicima da spasu svet od svega, ali ova saga sasvim bi dobro prošla i bez njegove asistencije. Recimo da se u “Osvetnicima” pojavio da bi zadovoljio želju fanova i ispoštovao ostale junake Marvela. Ipak, Antmen može bez Osvetnika, kao što i oni funkcionišu sasvim dobro bez njega. Zbog toga i “Antmen i Osa” odišu duhom individualizma. Upravo to je, verovatno, i razlog zbog kog nam se film dopao, budući da nas u poslednje vreme ostala dela ove produkcije malo “dave”. Nemojte reći da smo jedini kojima se čini da od akcionih blokbastera sve više prerastaju u superherojske sapunice u kojima je, baš kao i u meksičkim telenovelama, sve moguće, i niko nije zapravo umro. Čak i kad je umro.

Glumačka postava

Radnja filma i nije previše komplikovana za ispratiti. Skot Lang našao se pred još jednim izazovom, da balansira svoj život kao superheroj i kao otac. Ali na pomolu je nova misija u kojoj će se boriti rame uz rame sa Osom, zbog čega će otkriti neke tajne iz svoje prošlosti.

Radova gluma samo je još više doprinela i učvrstila utisak da je Antmen junak svog mikrouniverzuma, ali da je uvek spreman da pritekne u pomoć saborcima u borbi protiv zla. Evanđelin Lili u roli Ose odlično se uklopila u sliku njegove neustrašive partnerke, s kojom uprkos činjenici da stoje rame uz rame, traje neprekidna borba sujeta. A čemu drugom bi Osi i služila žaoka nego da bocne muški ego. Dobro se pokazao i Majkl Pena, koji u filmu igra Langovog bivšeg cimera iz ćelije i poslovnog partnera i savetnika. Scena sa serumom istine, u kojoj ga Luis da bi dokazao njegovu efikasnost ubrizgava samom sebi, nakon čega nastupa rafalni monolog najiskrenijih priznanja ostavlja tragove svuda o telu, baš kao ubod ose.

null

Zaključak

Antmen i Osa” dvočasovna je luda vožnja, sa sasvim dovoljno mesta za predah i pauzu, zahvaljujući kojima nećete potonuti u akciju niti ćete kući otići sa glavoboljom i mučninom u stomaku uzrokovanim suludim specijalnim efektima. Rid je svaki segment filma obojio snažnim utiskom personalnosti. Sa likovima se, zaista, možete povezati, i ovo nije samo još jedan akcioni spektakl u kom su nosioci radnje bitni samo kao vlasnici mišića, šaka i nogu u svrsi lemanja protivnika. Naravno, daleko od toga da ćete posle “Antmena i Ose” izaći iz bioskopa pod dramskim uticajem nalik onom iz, recimo, “Tri bilborda” koje smo gledali nešto ranije ove godine, ali ponećete kući dovoljno da ga komšiji preporučite kao dobar razlog da skokne do bioskopa i provede prijatno julsko veče pred velikim platnom.