Uf, uf, uf… Kako oceniti film koji se tretira kao ultimativan bioskopski blokbaster, glumačku postavu mu čine neka od najvećih imena sveta glume (ovog puta i estrade) sniman je na prelepim lokacijama u Dalmaciji, kao muzičku pozadinu ima najveće hitove legendarne grupe ABBA, a u stvari je neviđeni krš. Bez radnje, poente, i bilo kakvih kvaliteta. Osim ovih navedenih na početku. Logično, ocenićemo služeći se dvostrukim aršinima. A Mamma Mia! Idemo ponovo dušu je dao za takav sud.

Koje su dobre strane?

Kao što smo već naveli, retko će vam se dogoditi takva privilegija da na jednom mestu vidite sam vrh Holivuda. Pritom mislimo i na ispisnice, koje predvode Meril Strip, Endi Garsija i Pirs Brosnan, ali i na mlađu ekipu koju je ovog puta (tu uključujemo i Amandu Sejfrid kao Sofi) u zapećak bacila mlada i sjajna Lili Džejns u roli Done Junior.

Naravno, Šer ne računamo tu u nijednu kategoriju, budući da je sa Svemogućim prisustvovala rađanju čovečanstva, a očigledno je rešila i da ga nadživi. Dominik Kuper kao Skaj, jednostavno nam nije „legao“, jer više ne možemo da ga gledamo istim očima posle uloge Džesija Kastera u AMC seriji Preacher, ali za potrebu ovog slatkastog mjuzikla, koji i ne zahteva neko preterano dramsko unošenje – ponudio je i više nego dovoljno.

Radnja filma, prilično škrta na detaljima, a sa velikim ambicijama, objašnjava nam kako je Dona završila na predivnom grčkom primorju, koje ovog puta glumi Hrvatsko. Podseća nas na divan duh sedamdesetih prošlog veka kada granica gotovo da i nije bilo, a sa koferom i pasošem si mogao da krstariš od Londona do Hong Konga. I to je ono što bismo izdvojili kao najlepšu zaostavštinu drugog dela filma Mamma Mia. Naravno, uz sjajne ABBA hitove (ko ih voli) i predivni Jadran.

Nećemo vam previše toga otkrivati o samom scenariju. Videćete kako je glavna junakinja u mladosti upoznala svoje tri najveće ljubavi, i tri potencijalna oca njene ćerke (Pirs Brosnan, Stelan Skarsgard i oskarovac Kolin Firt vraćaju se ulogama Sema, Bila i Herija). Još jedna stvar koja nas je oduševila jeste sjajan odabir mlade glumačke postave koja je verno preslikala starije junake u njihovoj mladosti. Ostalo vam ostavljamo da otkrijete kada odete u bioskop.

Šta nam se ne dopada?

Ceo film podseća nas na produženi spot za najveće hitove grupe ABBA. Radnja, osim onih segmenata u kojima Lili Džejms uspe da je otrgne od dosade jeste prazna, neinspirativna i mlaka. Uključujući tu čak i izvođenje muzičkih numera koje su prvi deo svrstale u kategoriju muzičkog spektakla. Šou, ovog puta kao da je izostao. Čak i trenutak u kom je Šer u svoj slavi i sjaju svojih šljokica stupila na scenu, nije uspeo da otme uzdah iz grudi. Najverovatnije, zbog činjenice da su se glavni glumci tokom rada na filmu „tukli“ svojim sujetama, što se nije moglo sakriti pred kamerom.

Tako Šer nećete videti u previše zajedničkih kadrova sa ostatkom glumaca, a Meril Strip, kao preminula Dona, javiće se tek na kraju u vidu duha. Jer, kako jedna Meril Strip da se pojavi pored čuda od plastike s kojim deli isto priznanje za glumačka dostignuća – tog zlatnog Oskara. Jednostavno, ne ide.

Sveopšti utisak o filmu Mamma Mia! Idemo ponovo, bio bi – ok, svi su se pojavili, odradili svoj deo posla. Hajde, sada razlaz, i ovakve ideje više nikome da ne padaju na pamet.

Umor se fizički može naslutiti na licima glavnih zvezda. Kao i godine. Osim, naravno, kod Šer. A upravo ona je najviše i profitirala filmom, budući da je zahvaljujući njemu, sa nedavno vaskrslom grupom ABBA potpisala ugovor o produkciji novog zajedničkog albuma zlatnih hitova te grupe. Naravno, ona će ih pevati, jer who the f*ck is ABBA. Isto važi i za Meril Strip. Sve je to ok. Oskar, stotine nezaboravnih uloga i talenat koji je dobila rođenjem. Ipak, ako se kačiš sa kraljicom muzičko-scenskog spektakla onda moraš da „pojedeš“ svojih pet minuta pred kamerom, a ne da iste iskoristiš za planetarni blam broj dva. Premijeru si već „odradila“ u prvom delu pomenutog filma. Možda se nećete složiti, ali Meril Strip u roli Done kao ideja nama je otpočetka – Aj, aj, aj… Mamma Mia! Please, not again!

Mamma Mia, Here We Go Again!