Veče ili dva nakon što je na popularnoj domaćoj ružičastoj televiziji otpočelo nešto što je kršteno najboljim, najvećim, revolucionarnim projektom, koji se po važnosti (prema sudu produkcije istog) može meriti samo sa ponovnim dolaskom Sina Božijeg među sirote Zemljane, rešili smo da na par sati odmorimo mozak od terora Kije, Lune i 50 ostalih, Srbiji veoma bitnih učesnika najgledanijeg šou programa na Balkanu – “Zadruge 2”.

Kako je, međutim, mozak pretrpeo određeni pritisak, pa su iz otvorenih mentalnih rana i dalje zračili snažni i opasni pinkoidni talasi, rešili smo da ne budemo preoštri prema njemu, te smo za predmet naše filmske kritike izabrali ultimativni septembarski hit – “Predator: Evolucija”.

Zaključak: Nivo kvaliteta sadržaja, visine buke, nasilja i besmislenosti, u potpunosti ekvivalentan prikazanom u “Zadruzi 2”.

Ipak, filmu “Predator: Evolucija” dajemo blagu prednost budući da je reč o epskoj naučno-fantastičnoj sagi, koju je ovog puta režirao Šejn Blek, jedan od glumaca koji se pojavio u prvom delu čuvenog filmskog serijala o lovcu iz svemira. A sada, nešto više o filmu.

Kada ne očekujete ništa – i malo je MNOGO!

Iako se nijedan od nastavaka “Predatora” ne može nazvati ozbiljnim filmskim remek-delom u umetničkom pogledu, legenda o krvoločnom vanzemaljcu jedan je od temeljaca ovog žanra. Ideja da se Šejnu Bleku dodeli šansa da se oproba u režiranju nastavka “Predatora” otpočetka se činila izuzetnom. Međutim, svi koji su očekivali da će Blek stvoriti sledećeg Oskarovca, očigledno da nikada nisu pogledali neki od delova ovog kultnog filma.

Dakle, pomirite se sa tim i ne tragajte za dubljom porukom i smislom u nečemu što isto nije ponudilo proteklih nekoliko decenija. Umesto toga, ovogodišnji “Predator” nudi sjajnu akciju uz dobru dozu mačoizma, iako je on oličen najpre u posetiocu iz svemira. Devojke, ako ste izgubile veru u zemaljske muškarce, “Predator” će vam objasniti šta znači – pravo muško.

Takođe, za sve oni koji su očekivali elemente horora koji su u malom, ali uvek efikasnom procentu bili sastavni deo ovog filma, sledi iznenađenje.

Predator 2018” je čista akcija. Dakle, od horora – ništa. Ukratko, ako rešite da pogledate ovaj film pripremite se za mešavinu “Indijane Džonsa”, “Parka iz doba Jure” i Brus Lijevih vratolomija.

Gorko-sladak ukus akcije bez kraja

Elementi za kojima, takođe, nema razloga da tragate jesu humor, ozbiljnost i mudra, ili makar, kvalitetni monolozi i dijalozi. Imaćete jedva dovoljno vremena da udahnete vazduh između dve eksplozije, i to je najvrednije što “Predator” ima da ponudi. Dakle, reč je o akciji bez prestanka koja vas vozi kroz nešto više od sat i po napada na sva čula – sluh, vid, dodir (budući da ćete zahvaljujući 3D tehnologiji moći sve i da osetite), miris (u bioskopu je ono uvek aktivno) do čula ukusa, i to neke čudne mešavine gorkog i slatkog. Gorko zbog količine gluposti, a slatko zbog nostalgije.

Ako bismo morali da damo krajnju filmu (a moramo, jer bez toga to ne bila kritika), rekli bismo da je “Predator 2018” poput sjajne disko kugle. Veliko, šareno čudo koje sija i stalno se kreće. Iznutra, međutim, praznina bez smisla i značaja. Ali, na kraju – to je i cilj zabave. Kad povučete paralelu sa “Zadrugom”, nema tu mnogo razlike. Čekamo samo učesnicu koja će zaličiti na Predatora. I likom i delom. Ili, još bolja ideja – da Predator uđe u “Zadrugu”! Bio bi to istinski revolucionaran šou!

Predator – O čemu se tu radi?

Od dalekog svemira do ulica predgrađa, lov se ponovo vraća kući. Sada su lovci svemira jači, pametniji i smrtonosniji nego ikada pre, budući da su se genetički nadograđivali sa DNK materijalom drugih vrsta. Kada mladić slučajno aktivira svoj povratak na Zemlju, samo brižna posada bivših vojnika i nezadovoljni učitelj mogu sprečiti kraj ljudske rase…

• Originalni naslov: The Predator
  • Dužina trajanja filma: 108 min
  • Godina: 2018