Odavno nijedan film nije toliko podelio stav kritike i publike kao je to bio slučaj sa filmom Venom. Ako ste među onima koji se u odluci o tome da li će gledati neki film ili ne vode stavom portala poput Rotten Tomatoes, na kom Venom ima zabrinjavajuće nisku ocenu, naš savet je da ovog puta načinite izuzetak. Može se reći da je Venom podelio sudbinu hitova iz prethodne decenije kao što su bili Catwomen, Daredevil, pa i kasnije Green Lantern i Fantastična četvorka. Ukratko – kritičari zgroženi, publika (manje-više) oduševljena. A u čemu je razlog ovoj drastičnoj razlici između stava stručnjaka i onih kojima je film i namenjen?

Da bismo izbegli kopiranje mišljenja stranih medija, potrudili smo se, prošetali se do bioskopa i pogledali film ne bismo li bolje razumeli fenomen Venoma.

Venom uopšte nije tako loš

Budući da i nismo veliki fanovi, ne toliko ekranizacije strip junaka, koliko načina na koji to Marvel i DC rade to tokom poslednjih godina, naš je zaključak da je Venom sasvim solidan film.

Nema skrivenih namera poput Crnog Pantera, i ne ubija u pojam dosadom i elementima sapunice poput Osvetnika. Drži pažnju od početka do kraja. Tom Hardi je, uprkos, stavu pomenutih kritičara, sasvim pristojno odradio svoj deo posla, a kada je reč o ukupnom utisku – Venom nije razočarao.

Venom nije priča o Spajdermenu

Ako bismo realno sagledali sve okolnosti, od filma kao što je Venom ne možete očekivati više od onoga što je ponuđeno. Budući da je u stripu reč o anti-junaku koji svoj lik kreira kroz pariranje Spajdermenu, jasno je da u filmu nismo mogli da dobijemo sve što Venom zaista jeste. Producenti su morali da se odluče za jedan deo njegove životne priče, i u tome nisu mnogo pogrešili.

Najveće zamerke odnose se na površan odnos prema scenariju, preletanje scena i etapa u razvoju likova Venoma i Edija Broka, što je kritika protumačila kao nedovoljno udubljivanje glavnog glumca u oba junaka, ali Hardi za nešto više od onoga što smo videli nije imao vremena. Sve je to daleko lakše sagledati i razumeti ako Venoma doživimo kao želju produkcije da razvije zasebnu franšizu zasnovanu na Venomu – bez Spajdermena.

U prilog tome idu i tek pristigle vesti iz Holivuda da će nastavak Venoma biti u potpunosti lišen Spajdermenovog prepoznatljivog amblema.

I verovatno je baš u tom segmentu i najveći problem sa ocenom ovog fima. Publika ga je u bioskopima gledala kao spektakl u čijem je središtu Venom. Kritika, pak, kao negativca u priči o Spajdermenu. Kako je ovaj drugi segment u potpunosti izostao, a Venom predstavljen kao čak simpatičan zlikovac, jasno je šta je uticalo na niske ocene za nešto što je po našem mišljenju sasvim OK film.

Zaključak

Daleko od toga da ćemo Venoma svrstati na listu 10 najboljih filmova koje smo pogledali u 2018, ali kao povod za opuštenu šetnju do vama najbližeg bioskopa Venom uvek može da prođe. Nećete se razočarati.