Da se ne bi protumačilo kako u loži filmske kritike našeg magazina sedi babačko-dedački plenum u penziji sa jedinim životnim ciljem da „popljuje“ sve novo što se pojavi na velikom platnu domaćih bioskopa ograđujemo se odmah. Kritiku filma „Fantastične zveri 2: Grindelvaldovi zločini“ ne započinjemo (a i ne dovršavamo) sa stanovišta lične odbojnosti prema ovoj, a donekle i celoj Hari Poter franšizi, već upravo od razloga zbog kojih je nastavak čak i za nas solidnih „Fantastičnih zveri 1“, razočarao fanove. Stoga vam veoma mudro i sasvim objektivno ne iznosimo naš stav već listu od 5 momenata u kojima „Fantastične zveri“ nisu bile nimalo – FANTASTIČNE.

1. Fantastična vladavina haosa

Dejvid Jejts koji kao režiser potpisuje „Zveri 2“, kao i „keca“ ali i sijaset sasvim uspešnih nastavaka filmova o Hariju Poteru, uz, što bi se reklo u žargonu, MTF kraljicu fantazije Džej Kej Rouling, i glumački asortiman Edi Redmejn-Džoni Dep-Džad Lou-Zoe Kravic… (koji bi mogao da podbaci jedino ako bi na fantastičnom putovanju zemljom magije zalutao u fantastičnu Srbiju i pokupio sve tri varijacije aktuelnog virusa od kojih dve trećine nacije WC papir fantastično redovno koristi poput hleba), trebalo bi da budu garancija uspeha blokbastera kakav su „Fantastične zveri“.

Međutim, ono što smo dobili jeste uverenje da dobru čorbu ne čine sastojci, već umeće – šta sa njima, koliko čega i u kom trenutku. Kreativni tim koji stoji iza filma od kog se očekivalo mnogo, a dobilo malo (čak i po merilima najvatrenijih fanova) umesto „obroka“ koji će zadovoljiti sva čula gledaoca, ponudio je haotičnu papazjaniju u kojoj od prve do poslednje kašike niste sigurni da li je slatka, slana, ljuta, gorka, vruća, hladna… Ukratko – mnogo se htelo, a za tek drugi film u serijalu u kom ćemo gledati bar još tri nastavka, malo dobilo.

2. Premalo dobre magije

Da bismo bili u toku, a i da ne pričamo napamet, pre nego što smo skoknuli do bioskopa da pogledamo koji su to Grindelvaldovi zločini, priuštili smo sebi to zadovoljstvo da u kućnoj varijanti, u malo opuštenijoj atmosferi (kuče pod nogama i bez dosadnih klinaca dva reda ispred kojima je bioskopska sala isto što i igralište za vreme velikog odmora) „bacimo oko“ i na prvi deo. I iskreno, nije to bilo tako loše. Magično, simpatično, u najmanju ruku, drugačije i istinski – fantastično. Kao i svako prvo upoznavanje, recimo, na prvom „dejtu“. Onda je, nažalost, usledio drugi. A na drugom vidiš pravo lice svega što ti se na prvom učini magičnim. I upravo to je jedan od najvećih problema „Fantastičnih zveri 2“.

Magije je na moment previše, a njena priroda je suviše laka i površna. Čini se kao da joj je najveći domet to da šokira, a najmanje se trudi da raspiri maštu i povede u neke divne daleke svetove, gde je sve moguće. Pa čak i da se u kofi prevezete preko Lamanša.

3. Epilepsija likova

Iako i dela o Hariju Poteru obiluju likovima, čini se da su „Fantastične zveri“ u dva nastavka „strpale“ sve što hoda po Zemlji, ne razmišljajući kakav utisak će to ostaviti na gledaoca. I… tu dolazi do epi-napada. A kako i ne bi došlo kada jadni mozak mora da savlada, figurativno i sa namernom tendencijom ka preuveličavanju rečeno, bar 20 glavnih likova i još toliko sporednih radnji, što sve zajedno filmu ne dozvoljava da diše.

Očigledno je neko potpuno pogrešno razumeo onu frazu „film koji oduzima dah“, i upotrebio je u doslovnom značenju. Kud ćemo pre – Ka Njutovim skrivenim emocijama, priči sa njegovim rođenim bratom i Letom, Dambeldorovim i Grindelvaldovim tajnim zločinima (priznanje – na momente smo bili sigurni da njihova velika tajna krije gej ljubavnu romansu), problematičnoj ljubavi normalca Džejkoba i čarobne Kvini, nesrećnoj sudbi crnog Kridensa Golokostog (Ezra Miler), zmijolikoj Nagini ili milijardi čarobnih bića koja iskaču iz svakog ćoška (nova priznanja – svako nam je bilo omiljeno, i zbog toga nam je jasnija svrha filma KUPUJTE, KUPUJTE, KUPUJTE). Posle toliko tema i trčanja „vamo, tamo“, jedino što vam preostaje jeste to – da ostanete bez daha.

4. Producenti trčali pred rudu

Da se razumemo, filmova o Hariju Poteru bilo je… ne zna im se broj. I zbog toga oni jesu magični. I koji god novi da se pojavi biće to. Bez obzira na sve propuste, mane, greške i nedostatke.

Hari Poter ne može da smori istinskog fana. Međutim, kada pred publiku izađete sa zamenom, koliko god Edi Redmejn bio dobra zamena, ne možete da očekujete da će publika već u drugom filmu da proguta sve „falinke“ uz opravdanje – to je Hari Poter franšiza, ima Hogvorts, čarobni štapić, uvrnutog otkačenjaka i sve to. Jok. Tad se traži duplo više. Sve da se Hari Poter lično pojavio sa perikom i loknama sirotog Njuta i u njegovom (nama savršenom) odelcetu od tvida, morao bi godinama da riba podove Hogovortsa pre nego bi mu neko dopustio da izleti na mejn stejdž i uzvike VOULA! Veliki propust produkcije – publika još nije dovoljno „srasla“ sa pričom i likovima da bi se tako lako poigrali sa istima očekujući fantastične rezultate.

5. Fijasko velikih

Sva pobrojana imena u uvodnom delu teksta doprinela su tome da film, koliko-toliko, dobro prođe na bioskopskim blagajnama. Poredeći sa očekivanjima – tragično. Činjenica je da su u haosu radnje i mnogih započetih priča likovi „Fantastičnih zveri 2“ najviše pretpreli. Svaka od sudbina „začeprkana“ je tek malo. Ukupan dojam – ništa.

A nijedna od tih životnih drama nije bez potencijala. Naprotiv, svaka ga ima za reku ranga Dunava. Ipak, čini se da je producentima bilo važnije da u ovom delu „Zveri“ imaju mnogo skoro ničega, nego malo NEČEGA. Uzme li se u obzir to da se zna da se intenzivno radi na tri sledeća dela filma razumljivo je da autori nisu imali straha da će te priče razviti u nekom od nastavaka, ali se postavlja pitanje, hoće li publika imati živaca da ih pogleda. A i glumci da odglume.

Jasno je da će „Fantastične zveri3, 4 i 5 zauzeti ozbiljan revolutivan (naša kovanica – miks revolucije i evolucije) kurs pre nego što se usude da nas olako uvedu u magične vode budućih avantura. Nadamo se samo da nas iz tih dubina neće ščepati neke nove zveri diskutabilnog pedigrea. Jer je upravo to pedigre ovih koje odgledasmo. „Zveri“ – dvojka ste.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *