Najavljivan nekoliko godina, tokom čega je navukao gnev strastvenih obožavalaca i skoro cele glumačke ekipe originalne serije, rimejk legendarnih “Čari” konačno je ugledao svetlost dana 14. Oktobra na kanalu The CW. Sedam dana posle 20-godišnjice od početka emitovanja sage o čuvenim sestrama vešticama Halivel – Pru, Pajper, Fibi i Pejdž. I baš zato što je izgledalo da se temeljno priprema, mnogi su se nadali da će nova verzija “Čari” biti približno dobar rimejk poput “Fleša”. Nažalost, ispostavilo se da su slutnje Šenen Doerti, vodeće zvezde prve tri sezone “Čari”, bile opravdane – više se vodilo računa o marketingu na konto stare slave kultnog serijala nego što su autori bili posvećeni stvaranju zanimljivih i “dubljih” priča za novu generaciju najomiljenijih tv veštica.

Šta to beše magija?

Ukoliko bismo se čak napravili ludi, zaboravili da su stare “Čari” uopšte postojale (pogotovo prve dve briljantne sezone kojima je rukovodila autorka Konstans M. Berdž), rimejk nije samo loša kopija originala, već razvodnjena, dosadna i krajnje negledljiva serija, čiji isprazni dijalozi, neubedljiva radnja u kojoj je sve zbrkano (po principu napraviću ručak od onog što zateknem u frižideru, ko šiša recept), loša gluma i “hemija” sestara – bole kao mamurluk u nedelju oko podne.

Bez trunke smisla, mističnosti, drevnih “momenata” iz kojih bi novi klinci, koji su, očigledno, jedina ciljna grupa ove serije, naučili nešto korisno (barem o vešanju i spaljivanju “veštica” iz Salema)… i onog po čemu su “Čari” stekle armiju fanova širom sveta, a što karakteriše svaku seriju tog tipa – MAGIJE! Pojedini TV kritičari stali su novim “Čarima” u odbranu poručivši da su pravljene za današnje tinejdžere, koji bolje kapiraju “instagram” doba od nas starijih. I mi ćemo se složiti sa njima.

Rađene su bez duše, baš kao 99 odsto selfija koje viđamo na društvenim mrežama. Više od same priče i izgradnje likova, autorima je bilo važnije rušenje tabua (o čemu mislimo sve pozitivno, ali ne po svaku cenu) i kroz tinejdž sapunicu privikavanje američke mlade populacije na istopolne ljubavne veze, kao i na pripadnike “manjina” u vodećim ulogama. Nije bilo dovoljno to što su dve sestre veštice latino porekla, od kojih je jedna lezbijka, morale su da imaju i davno izgubljenu stariju 28-godišnju polu-sestru Afro-latinu, koja je (uzgred) sušta suprotnost najmlađoj večito gladnoj seksa – nevina. Dakle, “Televisa presenta” u najboljim danima. Ali, krenimo redom…

O čemu se radi u seriji?

Smeštena u fiktivni univerzitetski grad Hiltaun u Mičigenu, serija nas upoznaje sa sestrama Mel (Meloni Dijas) i Megi Vera (Sara Džefri), kao i sa njihovom majkom (vešticom) Marisol (Valeri Krus), koju je ubrzo napala i ubila nepoznata demonska sila (zašto i zbog čega, boga, da ne kažemo starešine, pitaj). Tri meseca kasnije, Mel i Megi otkrivaju da imaju stariju polusestru Mejsi Von (Medelin Menton), koja se nedavno preselila u Hiltaun i prihvatila posao na lokalnom univerzitetu.

Nakon njihovog prvog susreta, sestre saznaju da poseduju magične sposobnosti. Najstarija, Mejsi, dobija moć telekineze, srednja Mel može da zamrzne vreme, a najmlađa Megi ima sposobnost da čuje misli drugih ljudi. Ubrzo posle toga okuplja ih belosvitac, zaštitnik dobrih veštica – Hari Grinvud (Rupert Evans) i otkriva im da su dobre veštice, kao što je to bila i njihova majka. Marisol im je “vezala” moći na dan rođenja, kako bi mogle da žive “kao sav normalan svet”, ali prilikom njenog ubistva one su se oslobodile. Posle kratkotrajnog nećkanja, sestre prihvataju novu sudbinu i postaju najsnažniji trojac veštica koji štiti nevine i pobeđuje mračne sile.

Kao što se iz priloženog može zaključiti, priča iz San Franciska premeštena je u izmišljeni grad, prvo slovo sestara ne počinje na P, mlađa sestra nema moć predviđanja već telepatije… Srednja je lezbijka i u vezi je sa inspektorkom, mlađa menja frajere k’o čarape, dok starija još nije skinula “mrak”. I, to bi bilo to, što se tiče ove “leskovačke mućkalice”. Oni koji su gledali originalnu seriju znaju da se autori nisu, takoreći, odmakli od originala, već su radnju i likove ubacili u blender i odvrnuli brzinu do maksimuma. I sve upropastili.

Umesto najmlađe (Pejdž), u novoj verziji je najstarija sestra (Mejsi) rasla daleko od porodice. Najstarija (Pru) više nije najstroža i ne zabavlja se sa inspektorom (Endi), kojem se slučajno dodeljuje svaki slučaj koji je povezan sa sestrama, već srednja (Mel). I inspektor je sada inspektorka (Niko u izvođenju Elen Tamaki). Srednja (Pajper) nije sramežljiva i ne izigrava “plavi šlem” kad se najstarija i najmlađa dokače, nego najstarija (Mejsi). Jedino Megi po karakteru podseća na Fibi (Alisa Milano), ali u poređenju sa njenim seksualnim apetitima – pre bismo rekli da raste u Samantu (“Seks i grad”).

Šta nam se ne dopada?

Ukoliko vam nismo dali dovoljno razloga da ovu seriju zaobiđete u širokom luku, imamo snage i volje da napišemo još neki redak. Dok vam se pošteno ne smuči, ili serija ili mi. Dakle, ništa nam se ne dopada.

Za razliku od originala, gde je u samom startu objašnjeno da sestre Halivel vode poreklo od veštice Melinde koja je, pre nego što će biti spaljena na lomači, obećala da će svaka generacija postati sve snažnija što će kulminirati dolaskom na svet tri sestre – Začarane, nova verzija ne nudi nikakvo objašnjenje. Kao ni za “Knjigu Senki”, koje su veštice Voren (kasnije Halivel) ispisivale kroz generacije. Zapleti su toliko površni da svako dete od 7+ može na početku epizode predvideti kraj, iliti zaključiti ko je, zapravo, negativac (demon). Uopšteno, gledalac je usmeren samo na tok radnje, pri čemu se ni u jednom trenutku ne pita o logičkoj opravdanosti onoga što gleda. Tako se niko ne bavi pojašnjenjem toga kako su žene u porodici Vera uopšte postale veštice, kao ni otkud u Salemu latino dame s metlama…

ŠTA NAM SE DOPADA?

Apsolutno – ništa! Čak ni ideja da se u seriji pojave likovi iz originalne serije, o čemu se uveliko šuška.

Ostavite odgovor