Pink zbog “Crvenog meseca” izgradio čak 40 objekata s početka 20. veka!
Počelo je snimanje najambicioznijeg igranog programa TV Pink – istorijske serije “Crveni mesec”, koja će na ideju Željka Mitrovića i po scenariju i u režiji Romana Majetića, kroz 120 epizoda prikazati Srbiju s početka 20. veka. Uz ljubavnu priču između mladog srpskog oficira Nikole Stanimirovića (Miloš Đurović) i ćerke austrijskog poslanika Sofije Baumen (Ivana Dudić), […]
Počelo je snimanje najambicioznijeg igranog programa TV Pink – istorijske serije “Crveni mesec”, koja će na ideju Željka Mitrovića i po scenariju i u režiji Romana Majetića, kroz 120 epizoda prikazati Srbiju s početka 20. veka. Uz ljubavnu priču između mladog srpskog oficira Nikole Stanimirovića (Miloš Đurović) i ćerke austrijskog poslanika Sofije Baumen (Ivana Dudić), pratićemo i sve važne događaje i likove od uspona Srbije 1913. godine, nakon okončanja Drugog balkanskog rata, do kraja 1915. godine, kada je austrougarska vojska okupirala Beograd.
Osim scenaristički, u čemu Majetiću pomažu istoričari, gledaoci će kroz seriju “Crveni mesec” i vizuelno uploviti na početak 20. veka, za šta je mnogo vremena, rada i truda uložila iskusna scenografkinja Ivana Lea Korejzl. Ona je uspela da u okviru najmodernijih kompleksa filmskih studija u ovom delu Evrope – Pink Films International (PFI), dočara Beograd tog doba.
– Uradili smo spoljašnju
scenografiju, oko 40 različitih fasada, replike s početka 20. veka – objašnjava
nam Ivana. – Podigli smo kompletno
rekonstruisane fasade, crtalo se do poslednjeg detalja i dekora Starog dvora,
Generalštaba, pozorišta, Palate Rusija, odnosno Hotela Moskva. Uradili smo i scenografiji unutar starog
Beograda, fasade koje nam igraju po scenariju, od siromašnog kraja grada u izgradnji,
do tip-top uređenih fasada državne zgrade austrougarskog poslanstva.
Koliko je ovakav projekat arhitektonski
izazovan i zahtevan, Lea nam
objašnjava činjenicom da je morala da prikuplja arhivske nacrte, da precrtava
sve detalje, fotografiše postojeće zgrade:
– Bila je potrebna ozbiljna analiza, jer su te zgrade imale različite periode gradnje, pa smo shvatili da neke od njih imaju više verzija, kao Generalštab, na primer. Zaustavili smo se na 1910. godini. Svaki detalj smo rekonstruisali, svaka profilacija koja se crtala označena je sa profilacijom koja ide u izvođenje.
Ispred
poznatih fasada u eksterijeru postavljene su radnje, funkcionalne fontane, drvoredi,
cveće, fenjeri, šine i stari tramvaj, a u velikom studiju PFI dočaran je
enterijer. Tu se može osetiti atmosfera Apisove sobe, kabineta Nikole Pašića, male sobe jednog
beogradskog švalera, veliki hotelski hol sa recepcijom… Svaka prostorija ima
autentične detalje, različite tapete, zavese, nameštaj, u nekim su kamini,
stepeništa za sprat, neke oslikavaju siromaštvo tog doba.
Sa 20 godina radnog iskustva kao arhitekta i scenarista, Ivana tvrdi da joj je ovaj projektni zadatak veoma interesantan, pre svega zato što je istorijska priča kompleksna, a rad izuzetno analitički. Njoj je školovanje u francuskoj umnogome pomoglo na ovom projektu, jer tvrdi da je istraživanjem došla do podatka da su arhitekte s početka 20. veka bili inspirisani upravo francuskom školom:
– Sve je duboko promišljeno,
svaka tapeta, zavesa, pod, sve mora da korenspodira periodu koji obrađuje
serija. Rekviziteri nam tu mnogo pomažu, od kamina i nameštaja, do šnalica za
kosu i svih potrebnih detalja.
Nije propustila Ivana da pohvali saradnike na ovom
projektu, a pre svih rekvizitere Marka
Dimitrijevića Mrava i Kristijana
Banča, koje naziva braćom Limijer,
kao i vrednu ekipu Radeta Mihajlovića,
glavnog izvođača radova.
Trud koji je uložen u izgradnju seta urodiće plodom ove jeseni kada gledaoce TV Pink obasja “Crveni mesec”.