Featured
Roman Majetić EKSKLUZIVNO za FILM I TV OTKRIVA: ZAŠTO je ukinuta JUGOSLOVENKA? Bonus – stižu DVE NOVE SERIJE!
Published
4 godine agoon
By
markocovMalo je reći da je publika razočarana prekidom emitovanja serije „Jugoslovenka“. Tokom prethodnih nedelja svakodnevno nam je stigao veliki broj pitanja o sudbini ove telenovele. Vođeni tragom informacije koju smo dobili sa RTV Pink da se „Jugoslovenka“ neće emitovati ove TV sezone kontaktirali smo, koga drugog, do autora popularne telenovele, Romana Majetića, koji je oko ovog ambicioznog projekta okupio snažnu glumačku postavu i u njega položio velike nade. Zbog toga smo ga pitali hoće li publika, ipak, imati priliku da pogleda priču o „Jugoslovenki“ do kraja?
Pročitajte još Vuk Saletović kao Debeljko u seriji IGRA SUDBINE nema sreće u LJUBAVI, ali PRIVATNO ljubi LEPOTICU! POGLEDAJTE kako mu IZGLEDA supruga!
Kako se osećate povodom skidanja serije sa programa?
– Gotovo svi ljudi koji su sudelovali u ovom projektu, pre svega glumci, svakodnevno dobivaju slične poruke kao i vi, njihovi fanovi postavljaju ista pitanja. I njima je, jednako kao i publici koja je pratila seriju, kao i meni samom – žao što je prekinuto emitovanje Jugoslovenke. Tim više što je mišljenje gotovo svih ljudi iz struke da je Jugoslovenka u svakom pogledu iskorak u odnosu na svoju prethodnicu, seriju Crveni mesec. Ipak činjenica je da Jugoslovenka nije dosegla gledanost Crvenog meseca, a time ni ostvarila poslovne ciljeve emitera. Stoga je i njihova odluka opravdana, naročito kada je reč o ovako zahtevnom i skupom formatu serije.
Koji su planovi za „Jugoslovenku“? Sa RTV Pink poručuju – ne pre proleća.
– O tome odlučuje RTV Pink. Mogu samo da kažem da se nadam da će u okviru svoje programske politike naći zadovoljavajuće rešenje i termin za emitovanje Jugoslovenke.
„Jugoslovenka“ je nakon premijere popunila jednu žanrovsku prazninu na domaćem TV nebu. U ranijem razgovoru već ste nam otkrili koliki je izazov raditi na jednoj ovakvoj seriji. Da li je to i glavni razlog što nema više serija ove tematike? Ili publika više nije toliko zainteresovana za serije koje „ne hvataju na prvu loptu“?
– Osnovni je razlog upravo taj «izazov», činjenica da je reč o izuzetno složenom projektu. Produkcijski možda i najtezahtevnijoj formi, koja zahteva veliko iskustvo, kao i predani rad velikog broja ljudi punih 6 meseci. Još važnije, reč je o skupom formatu, a jako je mali broj produkcija koje imaju iskustva u takvim projektima, pa je i logično da se i ne upuštaju u njih. Bez produkcijskog znanja i iskustva na takvim formatima, snimanje serije poput Jugoslovenke koštalo bi dvostruko, ako ne i više, a teško da bi takvu cenu onda emiteri prihvatili. Publika ovde nije problem. Ljudi se ne određuju prema formatu serija, nego ih privlači (ili ne) tematika, glumci, priča… Naravno, tu važnu ulogu igra i emiter, na način da je publika navikla da određene sadržaje traži na pojedinim kanalima, što je isto uticalo i na Jugoslovenku. Vodeći ljudi RTV Pinka su svesni da uvođenje sadržaja na koja njihova publika nije navikla zahteva vreme za navikavanje, kao i privlačenje novih gledaoca.
Pročitajte još UBICE MOG OCA dobijaju VELIKO pojačanje u PETOJ SEZONI! Nećete verovati KO SE PRIDRUŽUJE SERIJI!
U miljeu kojim dominiraju brzi akcioni, mahom krimi trileri, koji podsećaju na ono što nam nude Netfliks i strana produkcija, koliko je teško nametnuti originalnu domaću priču?
Televizija je medij, a možda najbolja definicija medija je – ogledalo drušvene stvarnosti. U tom smislu ne bih rekao da se publici nešto nameće, nego da se emiteri i produkcije trude pružiti gledaocima sadržaj koji oni žele. Rialitiji su možda najbolji primer za to. U javnosti se često vode polemike. Emitere poput Pinka olako optužuju da zatupljuju narod, da im nameću takav sadržaj. A istovremeno se svi televizijski sadržaji gledaocima nude putem kablovskih operatera, koji u najosnovnijim paketima nude desetke, ako ne i stotine kanala, da ne navodimo druge platforme poput onih na internetu, kao Netflix koji ste spomenuli (uz Amazon, HBO, itd), tako da je teško poverovati da milijunska publika prati rijalitije zato što su im nametnuti, kad u svakom trenutku na raspolaganju imaju ponudu svega i svačega. Tako je i s igranim formatima, ako dominiraju brzi akcioni krimi trileri, kao što kažete, onda je razlog tome procena da publika to traži.
Pročitajte još Kasandra, Esmeralda, Divlja ruža, Ljovisna, Rubi… OVAKO danas IZGLEDAJU junakinje telenovela
Domaća priča je uvek tražena. Samo je pitanje kakve priče publika u određenom trenutku želi, i kakve formate preferira. A pojava internet platformi je itekako prilika i za domaće priče. Ranije, putem televizijske distribucije, praktički je bilo nemoguće da neku serija s ovih prostora vide gledaoci u široj regiji, kamoli u svetu, a danas, na primer na spomenutom Netflixu, možete pronaći serije iz celog svega, i mnoge od njih itekako su konkuretne formatima s engleskog govornog podrućja, koji su donedavno praktički imali monopol.
Kako ocenjujete trenutnu situaciju u produkciji TV serija u regionu? Postoji li neki projekat koji je ostavio snažan utisak na vas?
– Produkcija u regionu je prilično slaba. Daleko manja nego pre desetak godina, a time i daleko lošija. Jedini izuzetak je Srbija, gde zahvaljujući ekonomskoj situaciji i činjenici da je i u teškim uslovima zbog epidemije virusa održan ekonomski rast, produkcija jača. Isamo televizijsko tržište je konkuretno i još uvek raste, u smislu da se i sami emiteri okreću novim mogućnostima, a pojava novih platformi dovela je do veće potražnje sadržaja, što to je naročito izraženo u igranom programu koji je za takve distributere presudan, pa onda i televizijskim emiterima time postaje još značajniji. Tako da se u prethodne dve godine u Srbiji snimalo možda i više serija nego što je realna potražnja na tržištu, ali to jača konkurenciju, pa ako taj broj u ovoj godini i bude nešto manji, i dalje će produkcija igranog programa biti razvijena i snažna, za razliku od one one u regionu, koja stagnira u svakom smislu.
Pročitajte još TOP 5 IGRA SUDBINE: Kako će SOFIJA završiti na kraju serije? Postaje sekretarica DIJANE ERSKI???
Dokle se stiglo sa snimanjem „Jugoslovenke“? Letos smo pričali o nastavku, posle planiranih 140 epizoda. Kakva je situacija sada?
– Jugoslovenka je scenarijem podeljena u dva dela. Prvi deo priče smešten je u Grčku, na Krf, u vreme Prvog svetskog rata, kada je Srbija bila okupirana, a drugi deo prati događaje u prvih nekoliko godina stvaranja nove države, kraljevine SHS. Završeno je snimanje prvog dela, oko 60 epizoda. Za sada ne planiramo snimanje nastavka.
Imate li u najavi, možda, neki novi projekat?
– Naravno, trenutno smo u pretprodukciji dva projekta, jedne veće igrane serije (istorijske sage od 60 epizoda). Za razliku od Crvenog meseca i Jugoslovenke reč je čistom fictionu, priča je samo smeštena u epohu, ali ne prati istorijske ličnosti ni događaje, osim onih u kojima sudeluju junaci priče. Drugi projekt je kraća igrana forma 12-16 epizoda, u žanru političkog trilera/drame. Planiramo da oba projekta realizujemo do kraja godine.
Pročitajte još OTKRIVAMO Hoćemo li i KADA gledati nastavak serija JUGOSLOVENKA i ZLATNI DANI? Spremite se, NISU DOBRE VESTI…
Kakva je perspektiva za TV produkciju u epohi korone, od koje se, prema svemu sudeći, nećemo skoro rastati?
– Korona je pošast koja jednako utiče na sve nas, ne mislim da bi mi koji se bavimo ovim poslom trebali nešto posebno da kukamo. Snalaze se svi nekako, nikome nije lako, nije ni nama, sigurno je da poslujemo otežano, da veliku pažnju moramo posvetiti i merama zaštite, što traži dodatni angažman a i usporava snimanje, ali šta je tu je; svi se nekako snalaze, moramo i mi.
Foto Promo