Šest filmova u domaćem takmičarskom programu 12. Beldocsa!
Domaći takmičarski program 12. međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koji će se održati od 8. Do 15. Maja, okuplja šest filmova raznolikih tematika, među kojima će se naći četiri svetske i dve srpske premijere. Savremeni srpski dokumentarizam obiluje originalnim naslovima i stilski različitim, ali podjednako izazovnim ostvarenjima. Autori ovih dela hrabro ispituju svet oko sebe, […]
Domaći takmičarski program 12.
međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldocs, koji će se održati od 8. Do
15. Maja, okuplja šest filmova raznolikih tematika, među kojima će se naći
četiri svetske i dve srpske premijere.
Savremeni srpski dokumentarizam obiluje
originalnim naslovima i stilski različitim, ali podjednako izazovnim
ostvarenjima. Autori ovih dela hrabro ispituju svet oko sebe, bilo da
dokumentuju život mladih u jednoj beogradskoj opšitni, analiziraju značenje
građevinskih simbola nekadašnje Jugoslavije ili se bore za prava ugnjetavanih,
kako u Srbiji, tako i širom sveta.
U filmu “Taurunum Boy” Jelena
Maksimović i Dušan Grubin prate zemunskog tinejdžera i njegovo okruženje tokom
letnjeg raspusta, s prelaska iz osnovne u srednju školu, dajući kroki današnje
omladine bez jasnog cilja i ideje šta žele od svog života.
Film “Centar” Ivana Markovića je poetski
dokumentarac o Centru “Sava” u Beogradu, jednoj od kapitalnih građevina bivše SFRJ
kojom je manifestovana političko-društvena ideja socijalističkog poretka posvećena
balansiranju između istoka i zapada. Reditelj, bez dijaloga, prikazuje
zaostavštinu jednog vremena sa svim problemima njenog daljeg opstanka.
“To sam što jesam – Gipsy Mafia” Andrijane
Stojković je delo koje obrađuje istoimeni hip-hop bend i njihove živote. To je
slika života dva brata, Roma iz Srbije koji rade u
Nemačkoj, koji u svojim pesmama kritikuju rasizam, segregaciju Roma i
neoliberalni kapitalizam.
“Deca proleća” Dušana Solomuna proučava
pitanje sirijskih izbeglica u Nemačkoj, onih ljudi koji su pre nekoliko godina
prolazili tragičnu odiseju, nadajući se boljem životu na zapadu, lišenom bombi,
stradanja i patnji koje su preplavile njihovu domovinu.
“Na crnoj listi”, film Sare Marković i
Nikole Dragovića, je dokumentarac o pripadnicima Falun Gonga (Falun Dafe) u
Srbiji i njihovom progonu i hapšenju u Beogradu 2014. godine tokom ekonomskog
samita Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, oslikavajući ono što se
dešava kada se finansijski interesi stave ispred ljudskih prava.
Konačno, tu je i biografski film o našem
poznatom bendu “Električni orgazam za ljude budućnosti”, u režiji Marije Vukić,
delo koje oslikava značaj jednog od najpopularnijih i najdugovečnijig rok
bendova na prostoru bivše Jugoslavije, koji je posvećen idejama rokenrol
kulture podjednako kao i u vreme kada je formiran.
O nagradama u domaćem takmičarksom
programu 12. Beldocsa odlučivaće tročlani žiri u sastavu: slovenačka filmska
rediteljka Varja Močnik, publicista, književnik i dobitnik NIN-ove nagrade
Svetislav Basara i Manuel Mozos, filmski reditelj iz Lisabona.
Pokrovitelj nagradnog fonda je Filmski centar Srbije.