Recenzije

“OD JUTRA DO SUTRA” RECENZIJA: Evo šta STVARNO mislimo o novoj seriji! DVE STVARI nam SMETAJU! Evo i KOJE

Ni po babu ni po stričevima, već po pravdi TV Boga istinitoga

Od-jutra-do-sutra-recenzija

Nakon što je stavila tačku na proizvodnju hit serije “Igra sudbine”, opravdavši ovaj nesvakidašnji potez željom za novim izazovima, direktorka i producentkinja Svetlana Drinjaković krenula je sa svojom produkcijom “Smart media” u novu TV avanturu. Od nekoliko formata stranih telenovela, kako kaže, izabrala je argentinski hit “Los exitosos Pells”. Kada kažemo proveren hit mislimo na seriju koja je sa svojih 160 epizoda postigla ogroman uspeh u rodnoj grudi, a onda se “klonirala” u čak 12 zemalja širom sveta. Nemamo podatak o tome da li su baš svi rimejkovi bili uspešni, ali znamo da se serija, recimo, u Grčkoj odlično “primila” na tamošnjem TV nebu. A kako Drinjakovićka uvek igra na sigurnu kartu, verovatno poučena time da ono što dobro prođe na brdovitom Balkanu (čitaj u Grčkoj) – sigurno će i u Srbiji, nije čudno što je za novo TV čedo odabrala adaptaciju pomenute serije dajući joj naziv “Od jutra do sutra”.

Kako je podbacio scenario

Priča o popularnom voditeljskom paru koji je zarad karijere i slave pristao da živi lažni dvostruki život, otkrivajući usput živote i svojih saradnika na televiziji, kao i svet iza TV kamera, nije bila teška za adaptaciju. Svedoci smo da i naša pojedina TV lica imaju tabloidnije lice i naličje od mnogih estradnih zvezda, tako da su autori i u srpskom “TV dvorištu” imali inspiracije na pretek za originalnu seriju. Ali, dobro, odluka je pala da se uradi rimejk. Scenario je adaptirala Danica Nikolić Nikolić. Na osnovu prve epizode, dijalozi deluju prirodno i ono što je jako važno – glumcima pomažu da (kako koji) i oni budu prirodni u svojim ulogama.

Međutim, scenario je omanuo u nekoliko ključnih momenata za seriju. U pokušaju da se izbegnu škakljivi delovi u vezi sa seksualnim opredeljenjem glavnog junaka, kako se ne bi navukle loše kritike konzervativne Srbije, taj deo je provučen kroz iglene uši i toliko loše zamaskiran da deluje trivijalno. Glavni junak, najpopularniji voditelj u zemlji, je gej i u tajnoj je vezi sa sinom direktora televizije, a da bi to sakrio od javnosti pristao je na brak sa svojom koleginicom, koja je, takođe, imala koristi. Ovo je, dakle, postavka originalne priče. Nastojati da se pošto-poto promeni jedan od dva glavna zapleta serije da bi se izbegla, eventualna, osuda onog dela homofobične srpske javnosti, bila je nepotrebna i samo je seriju učinila naivnom.

Od-jutra-do-sutra-1-epizoda

Ivana Dudić i Milutin Milošević

U našoj verziji: Direktor Voja je saznao putem fotografije da mu je glavna zvezda televizije (Marko) gej, zbog čega mu je “sredio” lažan brak sa koleginicom (Srnom), a Marko se iz nekog razloga zabavlja sa njegovom promiskuitetnom i punačkom ćerkom (Barabarom), koju ne može očima da vidi?! Ako već ima lažan brak, čemu onda lažna veza sa direktorovom ćerkom, kada je Marko zvezda od koje zavise rejtinzi njegovog šefa i njegovi ugovori sa Amerikancima? Ko razume – shvatiće. Ne možemo a da se ne zapitamo čemu sve ovo, kada je u Srbiji javna tajna da postoje slični primeri iz originalne serije, a koji savršeno dočaravaju svet iza kamera koji su autori želeli da prenesu gledaocima. Čemu šminkanje realnosti?

Dunjice, to sam ja, Marko!

Druga stvar na koju je scenaristkinja trebalo više da obrati pažnju prilikom adaptacije je priča o Damjanu, glumcu i učitelju, koji je Markova slika i prilika i koji će (SPOJLER) zauzeti njegovo mesto (KRAJ SPOJLERA), a da nikada u životu nije čuo za najpopularnije i najslikanije TV lice u zemlji!!! Da li biste poverovali da, recimo, Srđan Predojević ima svog dvojnika usred Beograda i da ovaj u doba najveće popularnosti poznatog voditelja nikada nije čuo za njega, niti mu je bilo ko iz okruženja rekao da je isti on? Scenaristkinja je opravdanje potražila u činjenici da Damjan nema televizor, na šta je Voja šokirano konstatovao: “Glumac, a nema televizor?” Odmah da razjasnimo, glumac može da nema televizor. Eto, Aleksandra Janković nema ovu magičnu kutiju. Znamo da je ni Tamara Krcunović dugo nije imala. E, probajte sada da zamislite kako jedna od njih dve nikada nije čula za najpopularniju voditeljku u zemlji, koja vodi najgledaniju emisiju u regionu i ne skida se sa naslovnih strana, a ista je ona. “Od jutra do sutra” jeste telenovela (po mnogo čemu naivan žanr), ali sa radnjom koja je mogla da se dogodi u vreme kada je nastala čuvena fraza Mir Jam: “Dunjice, to sam ja. Neda”. U 21. veku NIKAKO! Ako se već (neuspešno) menjala priča o “gej momentu”, moglo je za zamenu Marka i Damjana da se nađe neko logičnije objašnjenje od brkova i brade.

Kiša koja lije k’o iz kabla ispred Vojinog automobila, dok dva metra dalje nema ni kapi u kadru, a odmah zatim večernje scene Beograda sa suvim ulicama; preglumljavanje Mine Lazarević; iritantna gluma Branimira Popovića koji još nije izašao iz lika Branka Kadića (“Dinastija”); Srnino i Markovo vođenje programa koje nije lokalizovano, Damjan koji zbog male ogrebotine mora da obrije bradu da bi Voja shvatio da je isti Marko (jer bez toga kao nije mogao?!)… Mnogo je propusta, naivnosti i neoprostivih grešaka za seriju koja se spremala mesecima.

Pozitivna strana medalje

Ali, da ne ispadne da samo kudimo, red je i da kažemo šta nam se to dopalo i da pohvalimo ono što je dobro urađeno. Pre svega treba čestitati Svetlani Drinjaković na sjajnom kastingu. Ako niste znali, ova producentkinja sama bira apsolutno svakog glumca. I ovde je uradila posao za desetku! Za razliku od prethodnih projekata, u seriji “Od jutra do sutra” jasno se vidi da je Ivana Dudić završila Fakultet dramskih umetnosti. Prirodna je i opuštena pred kamerama, i odaje utisak da joj uloga Srne prija. Milutin Milošević je kao Marko besprekoran, na visini zadatka. Ne postoji kadar u kojem je otaljavao posao. Uverljiv u prepotentnosti, harizmatičan i dopadljiv pred fiktivnim TV kamerama. I kao nosioci serije, Ivana i Milutin su savršen glumački par. Imaju hemiju, a za uspeh serije to je od presudnog značaja.

Jelena Gavrilović je odlična glumica i bilo je jasno da će se u liku Anđelke snaći kao riba u vodi, jer je ponovo na terenu Tatjane iz “Istina i laži”. Za njen posao sve pohvale, ali za njenu karijeru velika opasnost – druga skoro pa ista uloga zbog koje će, bojimo se, biti obeležena za ceo život. Za razliku od nje, čini nam se da je Iva Štrljić uradila pravu stvar prihvativši potpuno drugačiju ulogu od Dijane Erski, koja će, bez svake sumnje, ostati TV rola njenog života. Kao producentkinja Milanka ponovo je smeštena u grupu likova koji su tu da nasmeju gledaoce i treba joj odati priznanje što je uspela da pobegne od luckaste modne kreatorke sa kojom je ostavila snažan pečat.

Od-jutra-do-sutra-Iva-Strljic

Iva Štrljić

Pohvale idu i za režiju, koja je dinamičnija u odnosu na prethodne serije produkcije “Smart media”; atraktivnu špicu; raskošnu scenografiju; odluku da se više snima u eksterijeru, što do sada nije bila praksa; kratke i zanimljive scene u kojima ima mnogo dešavanja (glumci ne sede i ne čavrljaju kao da su u emisiji)… Za početak, sasvim dovoljno razloga zašto bi trebalo seriji “Od jutra do sutra” da pružite šansu. Ako ništa drugo, uz pitku limunadu, na spavanje ćete otići mirnije glave posle svih loših vesti kojima ste izbombardovani u toku dana.

BONUS VIDEO: EVROPA ODOZGO: SRBIJA (Europe From Above S4 ep 1 Serbia) 18. SEPTEMBRA na kanalu NATIONAL GEOGRAPHIC

Pratite nas i na društvenim mrežama INSTAGRAM,FACEBOOK i YOUTUBE

Foto Promo Prva