Recenzije

BLOK 27 Pogledali smo DVE epizode i evo PRVIH UTISAKA! U podrum zgrade više NE SILAZIMO!

Tamo nas čeka MALI RAJKO!

BLOK 27 na kanal Superstar stiže 19. februara, a prikazivaće se vikendom u 21.00

Kada su sredinom marta prošle godine na naše male ekrane stigli „Kalkanski krugovi“ domaća produkcija, ali i svet serija doživeo je veliku revoluciju. Prvi put u srpskoj kinematografiji došlo je do ozbiljnog žanrovskog izleta u nepoznato, koji se pokazao kao pun pogodak. Međutim, ovaj rizik i odlična rekacija publike nisu jedini učinci ovog TV hita. Takođe, prvi put u Srbiji stvoren je i fenomen fandoma, organizovanih grupa obožavalaca serije nalik onima koji prate zapadnu produkciju.

U susret još jednom proleću produkcija „Firefly“ donosi nam još jednu revoluciju. Žanr je ponovo sličan onom koji nas je poveo u misteriozni Zabran, ali ovog puta priča je smeštena u urbanije okruženje, a zvezde su tinejdžeri koji igrom neobičnih okolnosti otkrivaju decenijama netaknutu tajnu koja se krije ispod novobeogradskih blokova.

Naravno, reč je o seriji „Blok 27„, tinejdž misteriji sa elementima horora, drame i trilera koja na kanal Superstar siže 19. februara i prikazivaće se u terminu rezervisanom za najveće TV hitove na ovoj televiziji – subotom i nedeljom od 21.00.

„Blok 27“ kao autor potpisuje Ivan Knežević, a na scenariju su uz njega radili Boris Grgurović i Ljubica Luković. Rediteljska palica u rukama je tandema  Momir Milošević i Milica Tomović, dok je kreativni direktor Boban Jevtić.

Ekipa portala Film i TV imala je priliku da pretpremijerno pogleda dve epizode ovog šestodelnog serijala i uveri se u to da je Srbija zaista dobila našu verziju „Stranger things“ ili nemačkog serijala „Dark„, ali začinjenu lokalnim „začinima“ koji ovoj priči daju specifičan ton, karakterističan za balkansko podneblje.

Blok 27″ nam donosi o priči o napetoj tinejdžerskoj istrazi misterije novobeogradskih blokova koja seže decenijama unazad. Ovo je priča o modernim tinejdžerima Milici, Bogdanu, Darku i Rastku i njihovoj borbi sa brojnim generacijama koje su imale tajne. „Blok 27“ govori o preprekama i problemima koji nisu izazvani, već nasleđeni. Kada tinejdžer nestane u surovim blokovima Novog Beograda, njegova sestra bliznakinja koju ignorišu zbunjeni roditelji i neefikasna policija, otpočinje vlastitu istragu.

Ukratko, ovo je sinopsis serije „Blok 27“, ali na osnovu onoga što smo videli u dve epizode, to je tek polazna tačka za mnogo ozbiljniju i kompleksniju priču. Ona će se osim problema odrastanja u srpskoj prestonici betona, čelika i sivila, čuvenim novobeogradskim blokovima, dotaći i čitave palete tema za koje je upravo ovo sivilo na obali plave Save i glavni sinonim.

Snovi o moćnoj Jugoslaviji čiji su najponosniji sinovi u močvari podigli prkosne betonjerke, čija je prvobitna svrha bila da budu spomenik moći te iste zemlje, ali i pobede čoveka nad prirodom, decenijama kasnije leže u rasulu.

Jugoslavije, a ni njene moći više nema. Ostali su samo novobeogradski blokovi, koji su i dalje spomenik, ali upravo tim istim snovima iz kojih su potekli. „Blok 27“ odiše sa mnogo simbolike, a scenaristi nas mudro vode između prošlosti i sadašnjosti, preplićući moderno doba, samoupravni socijalizam sa narodnim folklorom i verovanjem u natprirodno, koje „Blok 27“ pretvara u dobitnu kombinaciju za male ekrane. Poseban bonus, a to je ona stepenica više, zbog koje smo na početku i rekli da nam Firefly donosi novu TV revoluciju jeste činjenica da su glavne zvezde tinejdžeri koji i vode ovu priču.

Ko se seća čuvene „Metle bez drške“ sigurni smo da će voleti i „Blok 27„, s tim što su deca koja su odrasla uz dogodovštine klinaca istražitelja u legendarnom „Veselom majmunčetu“ sada odrasli ljudi, pa će i ozbiljnije teme kojima se bavi serija Ivana Kneževića biti baš po njihovoj meri.

Blok-27

O radnji ne možemo otkrivati previše, ali dovoljno je pomenuti da se ispod novobeogradskih blokova krije čitava druga dimenzija u koju se već decenijama ulazi kroz portal smešten u nepreglednom lavirintu hodnika, ali samo na poziv njenih žitelja. U pozadini svega krije se pomalo jeziva, ali bolno realna poruka o neophodnosti ljudske žrtve zarad prosperiteta i „zidanja“ budućnosti. To je prokletstvo koje prati narode na ovim prostorima, jer kako se u seriji kaže – blokovi nisu građeni samo u Beogradu, već i u mnogim drugim gradovima bivše Jugoslavije.

Ukratko, „Blok 27“ priča je o tragičnoj prošlosti Balkana koja prati njegove narode i narodnosti kroz generacije, sve do savremenog doba i grupice tinejdžera na koje je došao red da otkriju ključ ovog prokletstva. Misteriozni Blok 27, mesto koje ne postoji ni na jednoj mapi povešće ih u otkrivanje priče o njima samima.

Pratite nas i na društvenim mrežama INSTAGRAM,FACEBOOK i YOUTUBE

Foto Promo/ Firefly