Igrani film rediteljke Eme Benestan, fiktivna drama Životinja (L’Animal), jedan je od najinspirativnijih evropskih naslova trenutno na repertoaru domaćih bioskopa. Ova neobična priča o hrabrosti, ženskoj snazi i suživotu s divljinom donosi originalan spoj vestern žanra, horora i drame, ukorenjen u autentično francusko okruženje.
Borba bikova, ali bez krvi – tradicija Kamarka na filmskom platnu
Iako se borba bikova najčešće vezuje za špansku koridu, region Kamark u južnoj Francuskoj, gde je i odrasla rediteljka Benestan, poznat je po svojoj specifičnoj varijanti ovog takmičenja – bez ubijanja životinja. Umesto krvoprolića, fokus je na okretnosti, refleksima i snazi duha.
U tom svetu se nalazi Nejma, mlada devojka koja vredno trenira kako bi pobedila na lokalnom takmičenju. Međutim, ubrzo nakon jednog događaja, Nejma počinje da primećuje čudne i uznemirujuće promene, dok zajednicu uznemirava vest o nemirnom biku koji je na slobodi.
Ženski lik u muškom žanru: vestern iz nove perspektive
„Smestila sam ženu protagonistkinju u muško okruženje, u žanr koji se tipično povezuje sa muškarcima – u vestern. To mi je veoma važno.“ izjavila je Ema Benestan, dodajući da voli da meša žanrove i da ostane verna prirodnom, sirovom okruženju iz kog potiče.
Inspirisana sopstvenim detinjstvom, kada je posmatrala bikove u prirodi, Benestan se odlučuje za ambijent koji podstiče fantaziju i mistiku, ali ne odustaje od realizma. Na atmosferu filma snažno je uticala i njena ljubav prema horor žanru, koji je konzumirala još kao tinejdžerka.
Autentičnost pre svega: glumci iz stvarnog života
U glavnoj ulozi ističe se mlada glumica Ulaja Amamra, dok većinu ostalih likova tumače ljudi koji nisu profesionalni glumci, već lokalci koji svakodnevno žive s bikovima.
„Bili su mi potrebni ljudi koji žive i dišu sa bikovima svaki dan. Ustaju sa njima, jedu sa njima, provode vreme. Trka bikova je njihova strast. To im je u krvi.“
Rediteljka navodi da joj je iskustvo iz snimanja dva dokumentarca u Kamarku, posebno o Mari Segretije – jedinoj ženi koja je učestvovala u tradicionalnim borbama bikova – pomoglo da sačini verodostojan filmski svet, u kojem se divlja priroda ne može kontrolisati, već samo poštovati.