Connect with us

FILM

Zašto je sve manje seksa u holivudskim filmovima i TV serijama?

Published

on

Mada se čini da holivudski filmovi i TV serije svežijeg datuma, motivisani produkcijskom ekspanzijom eksplicitnog, provokativnog i itrigantnog, koju su pokrenuli striming servisi poput Netflixa, Hulua i Amazona, poslednjih godina pršte od seksa, razmislite još jednom. Kada ste poslednji put na velikom platnu ili malom ekranu videli konkretnu scenu seksa? Čini se da su poslednji trzaji orgazma pred kamerama zabeleženi u početnim sezonama Igre prestola, seriji Banshee, a kada je reč o filmovima bio bi to „Vuk sa Vol Strita“. Od tada, producenti kao da sve češće pribegavaju ispitivanju tema o kojima se ređe priča, poput LGBT i sličnih sadržaja, a sve manje se usuđuju da prikažu dvojac, trojac ili kvartet u klinču. Čak je i golih tela sve manje, a među preostalima, primat lagano preuzimaju zadnjice, i to muške. Kuda sve to vodi, i odakle potiče?

Čemu seks na velikom platnu, kad ga je pun internet?

Slika – Igra Prestola

Kultnih scena, poput one legendarne sa Šeron Stoun u „Niskim strastima“, kada je opsesija za njenim međunožjem trajala godinama, ili čak čuvene iz „Maratonaca“ sa Đenkom i plivačicom, koje su nekada bile normalne i poželjne na velikom platnu, danas jednostavno nema. Ako se neka i privuče, primetno je da su se nekadašnja erotika, seksualni naboj i senzualnost koji su trajali minutima, sveli na penetraciju u deliću sekunde. Seks kao takav postao je ralnost današnje kinematografije u skladu sa zahtevima publike. Jer, da li publika želi seks na filmu? Sigurni smo da je tako. Ali, da li ga želi istim žarom kao nekada. E tu već verujemo da su se strasti prilično ohladile.

CITAT:

Cenzura u holivudskoj produkciji ne odnosi se samo na seks i krv. Ona obuhvata i političke nekorektnosti, (ne)ravnopravnost polova i sve čega se možete setiti, a da bi za neku manjinu u nekom kutku ove planete (koja možda i nema bioskop ili TV) moglo biti problematično

Objektivno gledajući, kada su gledaoci nekada dolazili na projekcije filmova za koje se znalo da sadrže vatrene scene, teško je bilo sakriti zbog čega ste tu. Muškarcima pogotovo. Žene, kao i uvek, većinu stvari bolje kriju od nas. Kod snažnijeg pola uzbuđenje se uvek lakše „digne“. Međutim, u vreme interneta, kada je moguće na mobilnom telefonu u „mute“ fazonu  gledati najtvrđi pornić (naravno, ako ste totalni perverznjak) u isto vreme dok u sali sa društvom gledate poslednji nastavak 50 nijansi sive jer vas je ovaj nazovi erotski film ozbiljno smorio, postavlja se pitanje smisla erotike u modernoj kinematografiji. Koga ona, zaista, zanima? Tako suptilna, prikrivena i minimalizirana.

Ispostavilo se – sponzore, i to u negativnom kontekstu.

Rizik oznake R

Slika – Prvobitni greh

Kada je reč o bioskopskoj distribuciji filmova oznaka R, koja se odnosi na sadržaj koji nije namenjen svakome budući da sadrži scene koje nisu za nevine oči današnjih klinaca, iako oni u svojim lap-topovima u proseku sadrže po 10 GB najkvalitetnijih pornića, za sam film nosi veliki minus. Naravno, u finansijskom smislu. Jer, Holivudom vlada novac. A logika novca je jasna.

Film moraju gledati pripadnici onih ciljnih grupa koji su potrošači odgovarajućih proizvoda. Kada u neki film, bilo da je reč o akciji, drami, fantaziji ili istorijskoj sagi ubacite vrele scene seksa, gole grudi, zadnjice ili polne organe, gubite ogroman deo publike koja bi kupila ulaznice za vaš film, ali i sijaset proizvoda koje za sobom kupovina tih ulaznica povlači. Ukratko – svi su na gubitku. Od produkcije, preko glumaca, bioskopa do prodavačice kokica za pultom. Iz istog razloga je i sve manje krvi u hororima.

Šta je posledica toga?

Slika – Hale Beri Monster’s Ball

Cenzura u holivudskoj produkciji ne odnosi se samo na seks i krv. Ona obuhvata i političke nekorektnosti, (ne)ravnopravnost polova i sve čega se možete setiti, a da bi za neku manjinu u nekom kutku ove planete (koja možda i nema bioskop ili TV) moglo biti problematično. I onda, budite vi scenarista, režiser ili producent u takvim uslovima. Hiljadu NE očigledno vodi smanjenju kvaliteta ponude, ali zato su oglašivači i marketinške službe velikih kompanija i te kako zadovoljne. Njihove kase su pune, a to što Crni Panter živi sa svom seksualnom isfrustriranošću ovog Univerzuma ili što se niko od Marvelovih junaka tokom skoro 10 godina tabačenja po celom svemiru nije pošteno „dohvatio“ nakon svih onih silnih borbi, nikom ništa. Nije ni čudo što ih je Tanos, tako zaklete na celibat, na kraju sve i s*ebao. Makar neko da se omasti.

https://www.youtube.com/watch?v=L1KO1S_SiL0

Continue Reading
Advertisement