REKONSTRUKCIJE AVIONSKIH NESREĆA – ponedeljak, 11. novembra od 22.00 na kanalu NATIONAL GEOGRAPHIC:
Kao putnici, svaki put kada se ukrcamo u avion, verujemo u pilota, avio-kompaniju i proizvođača aviona. I dok letenje ostaje najbezbedniji oblik putovanja, nesreće se i dalje dešavaju. Serija objašnjava i istražuje najozloglašenije nesreće na svetu.
Piloti koriste simulatore letenja da bi pratili nesrećni kurs leta 447 Er Fransa, u pokušaju da otkriju šta je pošlo po zlu.
Nasuprot svojoj dugogodišnjoj reputaciji najbolje svetske avio kompanije, Er Frans je danas daleko od toga, naročito u oblasti sigurnosti letova. Naime, ima čak izuzetno visoku stopu nezgoda, a statistika pokazuje da je Er Frans danas na 21 od 23 mesta u Evropi, ispred samo dve kompanije – Turkiš Erlajnza i ruskog Aeroflota!
Poslednja velika nesreća, na letu Rio de Žaneiro – Pariz, pokazuje da je čak i sa tri pilota u avionu (koji ukupno imaju 20.000 sati letenja iza sebe), bilo nemoguće povratiti kontrolu nad letilicom. Od 2005 godine, brojni izveštaji o jedva izbegnutim “susretima” u vazduhu, greškama u pilotiranju i nedostatku obuke su u porastu. Kako se to dogodilo ovoj avio kompaniji, dragulju francuske civilne avijacije i, posle udruživanja sa KLM-om – najvećoj svetskoj avio-grupaciji.
Pad AF 447, juna 2009. godine, u kompaniji je doživljen kao “jedan udes previše”. Možda je baš on izbacio na videlo sve probleme unutar Air Fransa: neuspeh da se izvuku pouke iz prethodnih iskustava, manjak obuke, pogrešno signaliiziranje opasnosti, previše rutine, pasivnost čelnih ljudi, ili, možda ono što je najopasnije: preterano samopouzdanje, tzv. “Titanikov sindrom”.
Pratite nas i na društvenim mrežama INSTAGRAM, FACEBOOK i YOUTUBE
Foto Promo