TV

RECENZIJA: UBICE MOG OCA 4 – odgledali prvu epizodu JER SMO MORALI!

Došao je i taj ponedeljak 2. marta, i došlo je to veče kada je 21.00 posle dugo čekanja na kanalu Nova S konačno startovala nova sezona krimi serije Ubice mog oca. Kako ni ranije nismo bili veliki ljubitelji ovog serijala, iz jednostavnog razloga što smatramo da su naši scenaristi nesposobni da napišu dobar krimić, ali sasvim svesni da pomenuta serija ima milionski auditorijum – prinudili smo sebe zarad poštovanja prema publici da odgledamo premijernu epizodu.

Sasvim očekivano i opravdano, novi zločin je od prvih kadrova u fokusu nastavka Ubica, a kroz njega, da sad ne spojlujemo o kakvom je zločinu reč – trknite pa bindžujte preko EON platforme)  polako nam se vraćaju stari znanci – Aleksandar Jakovljević (Vuk Kostić) i Mirko Pavlović (Marko Janketić). Svakako prijatno osveženje seriji je uvek po meri nam sjajna Sloboda Mićalović, kojoj je odlično legla uloga Dunje Dedović, načelnice odeljenja za seksualne delikte. Ponovo gledamo Tihomira Stanića, Mirjanu Karanović, Slavka Štimca, Anicu Dobru, Miodraga Radonjića, a ekipa je pojačana i sa Borisom Komnenićem, Mladenom Soviljem i Vojom Brajovićem. Jedan od inovativnijih trenutaka je i učešće Brenine snajke, pevačice Aleksandre Prijović koja u prvoj epizodi izvodi pesmu Duguješ mi dva života.

Da se ne bismo mnogo rasplinuli u oceni nove sezone, pokušaćemo naš sud da damo kroz objektivne odgovore na dva ključna pitanja.

Zašto morate odgledati novu sezonu serije Ubice mog oca?

Pre svega zbog toga što, kada je reč o domaćem serijskom sadržaju, drugog izbora nemate. Ubice su jedina, pa samim tim i najbolja domaća krimi serija. Ipak, to nije jedini razlog. Svakom trudu uvek treba odati priznanje. Osmisliti jednu seriju ovakvog tipa, učiniti je iole zaniljivom, okupiti odličnu glumačku postavu koja bez imalo sumnje čini Ubice mog oca vrhunskom krimi serijom kod nas, i podariti joj čak četiri sezone života uz najavu za još dve – to je ogroman uspeh. U svakom slučaju – nećete ništa izgubiti.

Šta nam se ne dopada u novoj sezoni Ubice mog oca?

Kao i u prve tri – serija kao serija. Smatramo da naše filmadžije, a tu pre svega mislimo na scenariste i dramaturge, uz sav napor, ulaganja i trud jednostavno nisu dorasli ovom žanru. Nije im u duhu, krvi, prirodi. I u novoj sezoni su dijalozi, sa pozicije nekoga ko voli krimi serije (što znači da ta osoba ima debeo staž u ovom žanru) bolni i nesvarljivi.

Jednostavno, u 21. veku kada je svaki pedalj prestonice, Srbije i sveta pokriven kamerama i nadzornim sistemima, nedopustivo je da jedan policijski inspektor izgovori rečenicu – Znam koji je to autobus. Idemo u GSP, da nađemo vozača, da ga pitamo da li se seća da je ta devojka bila u njegovom autobusu.

Čoveče, pa u tom autobusu, a to zna svako ko se njime ikada vozio (moguće da scenaristi nisu) postoji obaveznih šest kamera koje pokrivaju svaki deo tog autobusa. Zbog takvih PROPUSTA, Ubice mog oca nikada nećemo doživeti kao ozbiljnu krimi seriju. Dodatno, posle četiri sezone, glumci i dalje izgovaraju tekst kao da su šokirani onim što govore. Potpuno neprirodno, uz mnogo teatralnosti i trivijalne drame koja je veliki gušitelj atmosfere. Na njima i ne bi trebala da bude odgovornost stvaranja dramatičnosti. To je zadatak kamere, koja je kao i uvek u našim serijama – dosadna, spora, umarajuća. A govorimo o KRIMI SERIJI!

Veliki plus, što se naš tiče, kada je reč o Ubicama uopšte jeste odlično osmišljen segment koji se bavi životnim pričama naših junaka. I to je ono u čemu su naši ljudi dobri – majstori su čitanja duše i bola. Naravno, samo kada je reč o ozbiljnim životnim pričama. Čim odlutaju u nešto sa čime nemaju iskustva, poput scene ispitivanja roditelja ubijene devojke na kauču, dobiju kinematografsku dijareju koja se ne može gledati.