Connect with us

Domaće serije

Producentkinja CECA DRINJAKOVIĆ o novim serijama SMART produkcije i napuštanju hita IGRA SUDBINE

U 2022. Smart produkcija donosi nove serije! Evo i KOJE!

Published

on

Svetlana Ceca Drinjaković i Smart produkcija već pet godina nose titulu “kraljica rejtinga”. Poznatoj producentkinji pošlo je za rukom nešto u čemu još niko nije uspeo – da RTS-u preotme udarne termine u 20.00 i u 21.00. Svedoci smo toga da se trenutno u Srbiji snima, a i ulaže u TV projekte više nego ikad. Ali retko koji uspe samo i da dotakne  rejting koji serije ove produkcije imaju u kontinuitetu. U razgovoru sa Cecom Drinjaković otkrivamo u čemu je garancija gledanosti serija – novcu, dobrom scenariju, glumcima ili nečem trećem?

– Garancija nema, ali sam sigurna da ni uspeha nema ako nema stvaralačke energije, timskog rada, sposobnosti da se uvek krene sa entuzijazmom kao da je prvi put, ako nema iskrene ljubavi prema ovom poslu, koji često uzima celog čoveka i guta sve pred sobom. To su činioci presudni u postizanju rezultata, tek onda ide sve ostalo što ste pobrojali, ali bez navedenog, ni novac ni scenario ni najbolja glumačka podela nisu garancija uspeha jedne serije. Toga smo se nagledali – poručuje autorka najpopularnijih domaćih serija u poslednjih nekoliko godina.

Kako birate serije koje ćete adaptirati? Čime se vodite pri izboru?

– Instinktom na prvom mestu, a onda presudi racionalna procena da li vidim tu priču ispričanu našim jezikom i protkanu našim običajima, koliko se likovi daju prilagoditi našem mentalitetu, a da ostanu autentični i intrigantni, kako bi seriju držali zanimljivom i napetom za svakodnevno gledanje.

Smart produkcija je poput fabrike mladih lica, koja zahvaljujući ulogama u vašim serijama grade uspešne karijere, ali i ogromnu popularnost. Koliki je rizik rad sa neiskusnim ili do sada ne toliko eksploatisanim glumcima?

– Ogroman. Najpre zbog njihovog nemanja dovoljno glumačkog iskustva i kondicije za ovako maratonske projekte, zatim zbog mogućnosti greške u proceni, jer kada kastingujete već poznate i uigrane glumce, imate jasnu predstavu o glumačkim mogućnostima kolege, dok je rad sa mladim i neafirmisanim glumcima krajnje neizvestan, i može da se pretvori u veoma neprijatno iskustvo sa kojim morate da dilujete narednih dvesta i više epizoda. Tada se scenaristički redukuje uloga, pa se deo priče prebaci na drugi lik. Moram da naglasim da su moja iskustva sa mladim kolegama uglavnom najpozitivnija moguća. U malom broju slučajeva smo imali probleme sa glumačkim podmlatkom. Sve su to mahom vredni i lepo vaspitani mladi ljudi sa velikim potencijalima.

Ovaj recept strane produkcije praktikuju već decenijama i umesto uvek istih glumaca koje u tom trenutku gledamo u bar tri serije, biraju mlade i lepe ljude koji će publici biti i fizički privlačni. Smatrate li da u tom pogledu naša produkcijska, ali i glumačka scena kaska u ponudi? Deluje kao da nemamo razvijenu kulturu “lepog izgleda” i da je veoma teško naći atraktivne glumce i glumice koji su već decenijama na zapadu skoro pa norma za dnevne serije kao što je, recimo, “Igra sudbine”.

– Ne znam za druge kolege producente, ali ja se uglavnom trudim da na kastinge, pored već poznatih glumačkih imena, zovemo i nova lica, i u velikom broju im dajem šansu. Ne znam zašto je to kod nas postalo praksa da se isti glumački kast ponavlja iz serije u seriju. To malo nije fer prema glumačkoj branši. Ispada da samo jedni isti glumci znaju svoj posao, a da je ogromna većina njih za producente i reditelje potpuno nevidljiva. Ja se rukovodim isključivo profesionalnim, i ni najmanje ličnim ukusom kada biram glumce. Do toga da meni može da bude i krajnje nesimpatičan, ali ako odgovara liku, sigurno će dobiti ulogu. A kada je reč o izgledu, ne znam da li je do kulture ili ličnih ukusa selektora na prijemnim ispitima, ali složila bih se sa Vašom konstatacijom. Nekada davno beše izreka – “lep kao glumac”.

Kako ste zadovoljni rekacijama publike na seriju “Kolo sreće”?

Kolo sreće

Ceca Drinjaković sa ekipom serije „Kolo sreće“

– Hit kao vrata, što se tiče reakcija publike, reakcija branše, gde je ujedno i najteže položiti ispit, a i mog skromnog mišljenja. “Kolo sreće” je ozbiljno napisana i producirana serija sa fantastičnom glumačkom podelom, što iskusnih omiljenih glumačkih imena s jedne, i talentovanih mladih glumaca s druge strane. Nije ni sapunica ni telenovela, već je po radnji upravo igrana serija sa realnim likovima i zapletima, ali i sa elementima mistike i trilera, taman dovoljno da intrigira publiku da seriju prati iz dana u dan. Utoliko je njen uspeh veći, jer nije lako postići sve to, a ne otići i pričom u besmisao.

Zbog čega je Smart produkcija stavila tačku na seriju “Igra sudbine”? Da li je sa dve sezone, odnosno 409 epizoda, za vas ova serija, uprkos popularnosti, ipak bila zaokružena priča?

– U momentu kada je televizija Prva želela da nastavi još sto epizoda “Igre sudbine”, Smart produkcija je imala dogovorenu produkciju za još dve nove serije, i samim tim bila prinuđena da odbije rad na novoj sezoni “gre sudbine”. To što Smart više ne stoji iza serije, ne znači da serija neće imati isti, možda čak i bolji uspeh u nastavku. U njoj je sve postavljeno na zdravim osnovama i publika se vezala za likove, tako da su time uspeh i dugovečnost serije zagarantovani.

Očekujemo da u rukavu imate bar dva keca za naredni period. Možete li nam otkriti bar nešto o predstojećim planovima i serijama koje priprema Smart media?

– Upravo tako. Smart radi na novim projektima punom parom. O čemu se radi, saznaćete već početkom nove godine. Do tada smo u kastinziima i gradnji scenografije. Verujem da će publika uživati u novitetima koje im spremamo, kao, uostalom, i u svakom dosadašnjem Smartovom ostvarenju.

Iako mnogima to deluje kao lagan posao, rad na mamutskim serijama koje se emituju gotovo pa svakodnevno ume da bude iscrpljujući. U čemu je tajna vašeg uspeha? Šta vam pomaže da već godinama držite sve konce u svojim rukama, i da sve savršeno funkcioniše?

– Stabilan tim, stabilni izbori i neiscrpna energija kojom me je Bog darivao. Ja vodim industriju zabave i sna, zato nikome od nas posao ne pada teško. Naprotiv, uživamo u radu i stvaralaštvu.

Korona je za sve bila dodatni izazov. Na koji način je pandemija promenila TV industriju?

– Prikovala je publiku za male ekrane, a televizijama i produkcijama ispostavila nove poslovne izazove i zahteve.

Imate li ambiciju da eksperimentišete sa nekim drugim žanrovima i temama? Natprirodno, koliko smo videli ove sezone, postaje sve popularnije…

– Za sada se nije pojavila potreba za drugim žanrovima. Ako se situacija promeni, bićemo spremni da odgovorimo novim žanrovskim izazovima.

Foto PRVA

Pratite nas i na društvenim mrežama INSTAGRAM,FACEBOOK i YOUTUBE

Izvor Film i TV

Advertisement