Connect with us

FILM

„Dnevnik Diane Budisavljević“ 11. novembra na programu „Slobodne zone“

Published

on

Na 15. jubilarnom filmskom festivalu „Slobodna zona“ koji će biti održan od 7. do 12. novembra 2019. godine, u sedam bioskopskih dvorana u Beogradu, Novom Sadu i Nišu u okviru takmičarske selekcije „Horizonti Balkana“ biće prikazano šest ostvarenja, među kojima najviše pažnje izaziva hrvatski film „Dnevnik Diane Budisavljević“ rediteljke Dane Budisavljević.

Srpska premijera ostvarenja koje govori o Diani Budisavljević, Austrijanki, udatoj za Srbina u Zagrebu, koja je organizovala akciju spasavanja i zbrinjavanja oko 10.000 srpske dece iz ustaških logora u Hrvatskoj tokom Drugog svetskog rata, zakazana je za 11. novembar.

Film je na Pulskom filmskom festivalu 2019. godine osvojio šest nagrada. Predstavlja crnobelu fuziju igranog, dokumentarnog i arhivskog materijala, dramatizacije autentičnih događaja, komponovane eksperimentalne i klasične muzike.

Izbor za selekciju Horizonti Balkana napravili su Jelena Maksimović i Ivan Bakrač, a obeležiće ga filmovi koji se bave alarmantnim porastom nasilja i desnog ekstremizma, etničkim i socijalnim tenzijama, ali i aktivizmom i načinima borbe protiv nedemokratskih režima, paralelnih kriminalnih struktura i nezajažljivosti liberalnog kapitalizma.

Dugometražni dokumentarni film Andreja Korovljeva Tusta približava nam život Branka Črnca Tuste, frontmena legendarnog pank-rok benda „KUD Idijoti“ iz Pule.

Kroz arhivske materijale i intervjue s članovima benda, kolegama i savremenicima, film govori o neočekivanom proboju i meteorskom usponu pulskog sastava, ograničenim aktivnostima benda i zabranama koje su doživljavali usled rata i nacionalizma u Hrvatskoj.

Film makedonske rediteljke Teone Strugar Mitevske Bog postoji: njeno ime je Petrunija imao je premijeru na ovogodišnjem Berlinalu gde je dobio Nagradu ekumenskog žirija. Film je dobitnik nekoliko nagrada na letnjim festivalima i favorit publike.

I dokumentarni film srpske autorke Jelene Radenović Umetnost sećanja podseća nas na nasleđe prošlosti. To je film o monumentalnim spomenicima podignutim u periodu socijalizma na tlu bivše Jugoslavije.

Minimalistički debitantski film Čudovišta rumunskog reditelja Mariusa Olteanua okreće se unutrašnjoj, ličnoj borbi i preispituje odnos glavnih protagonista kroz njihove susrete sa potpunim strancima.

U dokumentarnom omnibusu Palata za narod bugarskih reditelja Georgija Bogdanova i Borisa Misirkova glavni protagonisti su građevine u Moskvi, Sofiji, Bukureštu, Berlinu i Beogradu koje predstavljaju remek-dela arhitekture iz perioda socijalizma i svedoče o istorijskim preokretima u Istočnoj Evropi u drugoj polovini 20. veka.

Arhivski materijali, intervjui, savremeni snimci, glasovi naratora i citati grade strukturalno kompleksan omaž ovim izuzetno značajnim građevinama.

Petnaesti jubilarni filmski festival „Slobodna zona“, 7. novembra, otvara film Areta Frenklin – Amejzing grejs () u Kombank dvorani, Kulturnom centru Novog Sada i niškom „Sinepleksu“.

Continue Reading
Advertisement