TV

RECENZIJA: ZBOG ČEGA JE „ZAŠTO ŽENE UBIJAJU“ NAJBOLJA SERIJA NA FOX KANALIMA OD „OČAJNIH DOMAĆICA“?

Dugo je FOX čekao na ovakvu seriju. Sa potpunom uverenošću i apsolutnim kredibilitetom i kompetentnošću adiktivnog bindžera svega što se izbindžovati može na velikim, srednjim i malim ekranima po sistemu „veličina nije bitna“, odgovorno tvrdimo – „Zašto žene ubijaju“ (premijerno na FOX Life od ponedeljka 20. januara u 22.00), posle „Očajnih domaćica“ prvi je ozbiljan hit bez kog se jednostavno nećete moći!

Najbolja serija posle OČAJNIH DOMAĆICA od početka milenijuma!

Iako iza celog projekta stoji upravo kreatorski tim koji potpisuje i kultni TV hit iz Visterija Lejna čije su nas intrige okupirale u prvoj deceniji ovog milenijuma, „Zašto žene ubijaju“ nisu nove „Očajne domaćice“. Reč je o potpuno novoj tematici koju su neki okarakterisali kao feminizam, neki kao žensku histeriju na adrenalinu, ali istinu govoreći – svako ko se makar jednom našao u koži supruge, domaćice i njegove „lepše, slabije ili snažnije“ polovine morao se prepoznati u svakoj od tri snažne žene koje nas vode kroz priču ove serije i osetiti tu notu koju scenaristi serijala savršeno pogađaju svirajući po ženskim živcima, pitajući se ZAŠTO ŽENE UBIJAJU!

ALFA JE TU! A ŠTA SAD?

Jer, posle tog prirodnog instinkta da pronađu svog ALFU, ono o čemu većina žena razmišlja nakon što ga zaista i upozna, jeste način na koji bi ga ubile. Zbog čega? Zbog njegovih prevara, lenjosti, zavisnosti, loših navika, slabog karaktera, nesposobnosti da bude bilo šta više od predmeta njihovog gađenja dok na kauču ispija pivce, gricka čips i češe međunožje kukajući na iscrpljujući dan, klimatske promene i  nepristojno „loš“ dekolte nove voditeljke vremenske prognoze… Nije ni bitno. Ko zna o čemu pričamo, u novim epizodama onog što sa punim pravom smatramo novom kultnom serijom svih očajnih domaćica širom Srbije prepoznaće se po svim slovima azbuke, abecede i kineskog pisma, jer je serija „Zašto žene ubijaju“ upravo to – alfabet ženskog srca.

Pojedini svetski kritičari koji su udelili po koju lošu kritiku ovoj seriji ističući da se u liku Bet En, koju igra genijalna Dženifer Gudvin ne može osetiti previše emocija prevarenih žena, očigledno nisu u svom životnom iskustvu naleteli na fenomenalnu kategoriju psiho-žene, iliti njenu mentalnu super snagu zahvaljujući kojoj poraz kao opcija ne postoji. Ipak, smrt, jeste jedan od izbora. TV domino dama Lusi Lu u roli Simon Grouv podsetila je sve one koji su živeli i proživeli zlatno doba seksualne revolucije da loš brak nije svetinja, da se bračni supružnik, bez obzira na sve mora poštovati (jer zavet je u dobru i u zlu), ali i da u piletini nema ništa loše. Osim što se za prste lepi.

Ako ćemo govoriti o lošijim momentima serije, možda su to baš oni koji se tiču savremenog doba i slučaja „otvorenog braka“ koji se odvija u trouglu Kirbi Hovel-Baptist (tumači nam biseksualku Tejlor Harding) – Aleksandra Dadario (Džejd – Tejlorina devojka) – Rejd Skot (Eli Kohen, Tejlorin muž, novopečeni ljubavnik Džejd, holivudski scenarista u pokušaju i bivši zavisnik kom je Tejlor više puta izvukla „dupe“ iz mrtvačkog sanduka).

O čemu se tu radi?

Da vas ne bismo maksimalno zbunili, pre dalje elaboracije zašto je „Zašto žene ubijaju“ najbolja serija koja se pojavila u poslednjih 10 godina na FOX kanalima, evo kratkog – uputstva za korišćenje iliti sinopsisa za seriju:

Radnja se odvija paraleno na   tri koloseka – Bet En se polovinom 20. veka, nakon tragičnog gubitka njihove ćerke (za šta krivi sebe) bori sa prevarama svog muža Roba (Sem Džeger) ne shvatajući da…. (nećemo vam sve otkriti, ali slutite, i to dobro). U istoj kući dve decenije kasnije svoj bračni život započinju Simon i Karl (Džek Devenport) koji je, avaj, homoseksualac. Posle trećeg propalog braka Simon se odlučuje da „pljune“ tradiciji u lice te utehu potraži u zagrljaju seksi sina svoje najbolje prijateljice koji ima tek 20, a koji potajno mašta o njoj od svoje 13. godine. I na kraju, tu imamo slučaj otvorenog braka u 2019. godini u kom učestvuju odgovorna advokatica Tejlor, raskalašni holivudski heroinski zavisnik (i igrom slučaja odličan scenarista) Eli, i Džejd, njihova zajednička devojka mračne prošlosti, kojoj, usput rečeno, ime uopšte i nije Džejd. E, sad, kad znate o čemu se radi, evo tri razloga zbog kojih morate da pogledate „Zašto žene ubijaju“!

Prvi je svakako odlična glumačka postava, sjajan scenario i kostimografija u koju je uložen maksimalan trud (pogotovo u naramenice Lusi Lu). Drugi je tema koja ne može da omane – muško-ženski odnosi i večita borba tame i svetla u svakome od nas. Ipak, ono zbog čega smo se mi navukli na seriju jeste činjenica da dobru seriju uvek po pravilu čini hrabrost da se otvoreno uhvati u koštac sa problematikom kojom se bavi i da priču ne ostavi nedorečenu. Jer, zašto da se lažemo! Ko od nas nije pomislio kako bi ubio svog partnera zbog mana koje mu kod njega smetaju! Ne stidite se svojih mračnih misli, svi ih imamo, već shvatite –  kompromisi su uvek najpametnije rešenje, ali bez malo „lude glave“ do kompromisa se nikada ne dolazi! Zato NE PROPUSTITE – ZAŠTO ŽENE UBIJAJU (FOX LIFE, ponedeljkom u 22.00).