Connect with us

Domaće serije

OTKRIVAMO Evo ZAŠTO su prestale da se snimaju NOVE DOMAĆE SERIJE! OVO je PRAVI RAZLOG!

Šta se dogodilo sa srpskom TV produkcijom?

Published

on

Domaće serije

U periodu između 2019. i 2023. godine domaća televizijska produkcija doživela je eksploziju. Serije su se snimale praktično bez pauze – drama, komedija, trilera, soap opera, istorijskih projekata… na desetine novih naslova stizalo je godišnje na sve nacionalne i kablovske kanale. RTS, Prva TV, Pink, ali i kablovski giganti poput SuperStar TV i Nova S , utrkivali su se ko će pre otkupiti novi naslov i obezbediti ekskluzivu.

Tome je, paradoksalno, značajno doprinela pandemija koronavirusa. Dok je ostatak sveta stajao, domaća produkcija je radila punom parom. Policijski čas, zatvoreni bioskopi, karantin i opšta neizvesnost učinili su da se publika okrene onome što je najdostupnije – televiziji. Gledanost je rasla, potražnja za sadržajem je eksplodirala, a kablovski operateri su se uključili u trku sa sopstvenim produkcijama i višemilionskim budžetima.

Međutim, samo pet godina kasnije – slika je potpuno drugačija.
U 2025. godini snima se gotovo deset puta manje serijskog sadržaja nego u periodu između 2020. i 2022. godine. Neki projekti su zaustavljeni u preprodukciji, drugi nikada nisu emitovani, a publika je – otišla.

Šta se desilo?

Pre svega, dogodila se promena navika gledalaca. Društvene mreže, kratka video forma, YouTube, TikTok, Reels – pažnja publike se rascepila. Oni koji su nekada veče rezervisali za TV seriju sada provode vreme skrolujući i konzumirajući sadržaj koji traje 30 sekundi.

Drugo – dogodilo se zasićenje. Ogroman broj sličnih serija, reciklirane priče, slaba dramaturgija i produkcija često ispod nivoa. Gledaoci su jednostavno digli ruke. Ako se publika oseća prevareno – ne vraća se lako.

Treće – dogodio se pad kvaliteta. U jurnjavi za kvantitetom, mnogi su zaboravili na zanat. U serijama su dominirali nerealni dijalozi, statični kadrovi, neubedljiva gluma, forsirani zapleti i slaba scenaristička kontrola. Neke su serije imale više epizoda nego dana snimanja.

Kolaps rejtinga

Najdrastičniji primer pada interesovanja jeste fenomen serije Igra sudbine na TV Prva. Sa nekadašnjih 24 odsto udela u gledanosti, ova sapunska hit-serija danas beleži tek oko 4 odsto – što je pad od više od pet puta. Time je povučena i sama televizija Prva, koja je godinama bila lider među komercijalnim kanalima. Danas se bori da zadrži mesto među prvih pet.

Gledaoci više ne čekaju termin u 20 časova. Ne vezuju se za glumce, scenariste, pa ni brendove televizija. Ukoliko serija ne ponudi istinski kvalitet – publika jednostavno prelazi na drugu aplikaciju. I to ne mora biti konkurentski kanal, već često TikTok ili Netflix.

Šta dalje?

Iako je situacija ozbiljna, nije bez nade. Treba pohvaliti projekte koji su uprkos zasićenju opstali i zadržali kvalitet – serije Ubice mog oca i Državni službenik koje su kroz više sezona uspešno gradile napetost, realistične likove i intrigantne zaplete. Njihova stabilna gledanost i uticaj potvrđuju da publika i dalje želi domaće serije – samo pod jednim uslovom: da budu dobre.

Za novi talas produkcije biće potrebno vreme, novac i – još važnije – povratak poverenja publike.

Pratite nas i na društvenim mrežama INSTAGRAM, FACEBOOK i YOUTUBE

Foto Promo/ Prva/Telekom

Advertisement