Featured

RECENZIJA: RAMBO 5! GENIJALNO – do poslednje kapi KRVI!

Malo je bilo filmova ove godine koji su uspeli u zamisli da gledaoce, ali i kritiku ostave u ekstazi ili makar izbace iz stanja ravnodušnosti tako da im ono prikazano na velikom platnu bude veći užitak od onog koji je na njihovim nepcima izazvao nedoljivi kokica i Koka-kole. Lista ovogodišnjih razočaranja je „golema“, a naša je, može se reći, završila potpunom lobotomijom koju je nad kinematografijom izveo holivudski miljenik Bred Pit u „hitu“ AD ASTRA. Ništa nebitnije dugo nismo pogledali. Međutim, ovog vikenda, jedan američki klasik još jednom nas je uverio da sa nekim filmovima, i to sa onim koji ne eksperimentišu previše sa neproverenim receptima – NIKAD NEMA GREŠKE. Naravno, reč je o petom, i prema našem mišljenju GENIJALNOM nastavku RAMBA, pod nazivom – DO POSLEDNJE KAPI KRVI.

Logika je jasna, od standardne američke akcije, pogotovo ako nosi oznaku RAMBO, možete očekivati upravo to – akciju, tabačinu, mnogo krvih, slomljenih ekstremiteta i izlizanih fraza koje iz usta likova poput Silvestera Stalonea zvuče kao najveća životna mudrost koju ste čuli vi u svom, ali i vaša reinkarnacija u nekom sledećem životu. Jednostavno, to su filmovi koji traju.

Istina, kritika je prema najnovijem Rambu bila oštra kao Rambo prema grkljanima njegovih protivnika u filmu, u fazonu „ponovo Meksikanci negativci“, „suviše jeftino“, „Staloneova gluma kao Ruška Jakić na aerobiku – potrebna reanimacija na svaih 10 minuta“ i slično. Međutim, ne bismo se složili. Rambo 5 je sjajan film u svakom svom segmentu.

Kao prvo, ako ste u bioskop došli po bilo šta drugo osim po ono što ste tamo i dobili – bolje da niste ni dolazili. Rambo je krvava bajka na steroidima, a u bajke se ne sumnja, jer je u njima sve moguće. Pa čak i da Džoni Boj golim rukama čoveku iščupa ključnu kost, maljem pootvara lobanje bar trojici za 15 sekundi, sprovede pravu vijetnamsku diverziju u svojeručno kopanim tunelima ispod njegovog ranča tako da od prokletih „marijačija“ naoružanih do zuba ostanu samo zvečke, a da mu niko od komšija do kraja filma zbog toga ne prigovori ni reči.

Kada je o Meksikancima reč, tu, takođe, nemamo većih zamerki. Koliko god na nacionalnom nivou Srbi voleli Meksikance, istina je da se strancima u ovoj zemlji lako gubi trag ako se odvaže i zapuste u lude istraživačke avanture u samostalnoj režiji. Rambo 5 samo nas je još jednom ubedio da se bez dobro razrađene agende posete ovoj egzotičnoj zemlji  ne bismo lako odlučili za izlet u Meksiko. Istina, nismo neki materijal za prostituciju, pa ni za prodaju u delovima, pošto nam je većina organa treš, falš i fuš, ali ko zna šta Meksikancima može pasti na pamet – danas ste na aerodromu, a sutra ste „pas-vodič“ Esmeraldi. Nikad se ne zna…

Na kraju dođosmo i do Staloneovog performansa. Iskreni da budemo, nije se baš pošteno oznojio od nekog posebnog pesničenja, ali u skladu sa njegovim godinama – kad telo zataji, kefalo radi posao, loše momke je sređivao „na foru“. Sasvim opravdano. Čak i u trenucima kada jedva sklapa rečenice, jer je „krečana“ očigledno „u punoj pari“, ali legendi koja se odvažila da u 70 i kusur odigra ulogu akcionog junaka – svaka čast.

Rambo: do poslednje kapi krvi – Plus i minus

Poseban plus, bar prema nama, ovaj film dao je u svom sirovom pristupu. Niko nije očekivao da će Rambova štićenica, dvadestogodišnja Gabrijela, zbog čije je otmice ovaj potegao do Meksika, biti drogirana, silovana, a kamoli da će umreti tokom filma, jer čak i u američkim akcijama retko ćete susresti toliku brutalnost. Međutim, Rambo tu nije nikoga nimalo štedeo. Smrti je bilo na izvoz, krvi takođe, užasnih scena, otvorenih preloma, iščupanih srca koja i dalje kucaju… svega je na pretek, pa se pripremite za dosta cimanja, i ne uzimajte mnogo veliku porciju kokica, verovatno nećete moći da je pojedete celu.

Najveći minus u Rambu 5, pak, je potpuno nepotrebno pojavljivanje ikone španskog glumišta Veronike Paz bez čije se role i njenog doprinosa radnji filma u potpunosti moglo – niti se između nje i Ramba razvila neka hemija, niti je bilo romanse, niti je do kraja filma jasno zbog čega je ona tu. Osim zbog toga da se pojavi i naplati honorar. A govoreći o „paricama“ budžet za Ramba (ne zna se tačno zbog čega) bio je 50 miliona dolara. Tokom prve nedelje inkasirao je 40 miliona. Za Rambov poslednji pozdrav – sasvim dovoljno. Ako ste se dvoumili naša preporuka je – nemojte propustiti.