Nakon uspešnog otvaranja i rasprodatih projekcija na
Festivalu autorskog filma (FAF) južnokorejsko ostvarenje „Parazit“
reditelja Bonga Džona Hoa naći će se u redovnoj bioskopskoj distribuciji od
četvrtka 28. novembra.
Priča, koja je zaintrigirala svetsku javnost i na
filmskom festivalu u Kanu osvojila prestižnu nagradu „Zlatna palma“,
istakla je južnokorejsku kinematografiju na filmskoj mapi sveta navodeći
stručnu javnost na „šuškanje“ o „Parazitu“ kao mogućem
favoritu za nagradu Oskar.
Crna komedija smeštena u savremeno doba Južne Koreje
ispituje ogromne klasne razlike sugrađana Seula i bez mnogo napora premešta sam
tok priče iz komičnih scena ka napetom trileru, živo prikazujući trenutke očaja
trenutnog kapitalizma.
Četvoročlana porodica vrlo je složna, iako živi u
siromaštu. Nezaposlenost sva četiri člana polako vodi porodicu u ponor, ali
nada se pojavljuje kada najstarijeg sina Ki-vua prijatelj preporučuje za dobro
plaćen posao u kući imućne porodice Park. Ki-vu se lažno predstavlja kao
profesor engleskog, a ostatak porodice rado prihvata igru. No, nakon prvog
susreta ove dve porodice uslediće nezaustavljivi niz nesreća. Naizgled
trivijalna komedija prerasta u vlastitu suprotnost.
Reditelj Bong Džon Ho koji je svojoj zemlji prvi doneo
nagradu „Zlatna palma“ i sam je u studentskim danima radio kao
nastavnik u jednoj imućnoj porodici što ga je i inspirisalo za film i dalo mu
mogućnost da magično razradi priču o izrazito bogatoj i ekstremno siromašnoj
porodici koje postaju neraskidivo povezane.
„U ovom filmu veoma je teško da razdvojite one
koji su dobri i one koji su loši. Čak ni bogati likovi nisu uobičajeno pohlepni
negativci koje vidite na platnu. Pokušao sam da se identifikujem sa svakim
likom, do određene granice, ali sa druge strane imao sam i distancu prema
svakom od njih,“ rekao je reditelj u jednom od intervjua.
Pre filma „Parazit“ Bong Džon Ho snimio je
nekoliko dugometražnih filmova, u kojima je, osim kao reditelj učestvovao i kao
scenarista i koscenarista – „Majka“ (2009), „Ledolomac“
(2013), „Okja“ (2017) i mnogi od njih, pojedinačno, predstavljaju
komentar na aktuelno stanje u društvu.