Proslavljeni reditelj Đorđe Kadijević snima nastavak legendarnog filma „Leptirica“ iz 1973. godine koji je on režirao i napisao prema pripovetci Milovana Glišića.
Kadijević kaže da novi film nije rimejk u punom smislu reči i da je njegova osnovna ideja da smo mi, a ne samo mi, već jedan širi planetarni prostor u znaku velikog prokletstva, koje nas prati, a „naročito nas na nesrećnom Balkanu tokom čitave istorije“.
Film se, kako dodaje zove „Kletva“ i sugeriše osećanje da su neka prokletstva bačena na nas od boga ili sudbine otkad znamo za sebe. „I i ta lebdeća strahota kletve transponuje se u urbani ambijent i to u doba korone“, otkriva Kadijević za N1.
– Korona je sastavni deo tog proklestva, a tematika ide mnogo šire od toga i govori o jednoj pojavi koja je planetarna, nije smao lokalna, da nismo mi samo prokleti već i širi prostor ovog sveta – rekao je Kadijević u Novom danu.
On je otkrio da snimanje filma treba da počne oko Nove godine i da će biti rađen u koprodukciji Filmskih novosti i jedne filmske kuće iz Zagreba.
Kadijević se prisetio i vremena u kom je emitovana „Leptirica“ i ispričao da su se tokom premijernog emitovanja filma događale stvari na granici komičnog.
– Da li verujete da su majke dovodile decu u stan pokojne Mirjane Nikolić koja je igrala glavnu ulogu da dođu da je pipnu i vide da nije veštica, da je glumica i da je dobra u stvari – seća se Kadijević.
Kaže i da se onda podelila štampa, da su „Večernje novosti napadale jedan takav rigidan način zastrašivanja auditorijuma, a da je sa druge strane bilo i odbrane u štampi sa tezom da film nema za cilj da zastraši, već da kroz fiktivni strah vrši relaksaciju.
Tu je, prema njegovim rečima, bila polemika i na nivou prosvete, pošto su profesori upućivali decu da gledaju filma da bi dopunili sazanja o srpskoj literaturi 19. veka zbog Milovana Glišića koji je autor priče.