Featured

RECENZIJA: AD ASTRA – Sjajan trejler za SMOR od filma! Ništa od Oskara za Breda

U bioskop idemo sa povodom. A taj povod u najvećem broju slučajeva je dobar film. Ili makar, naša očekivanja zasnovana na prethodno pročitanim kritikama, odgledanom trejleru i onom neophodnom prvom utisku. I retko se dogodi da ono po šta smo u bioskop otišli i ne ponesemo kući.

Međutim, Bred Pit, Tomi Li Džons i (obožavana) Rut Nega pod rediteljskom palicom Džejms Greja, sa astro-psiho-limunadom zvanom AD ASTRA učinili su da ubuduće pooštrimo kriterijume i NIKAKO I NIKADA sebi ne dozvolimo da opet nasednemo na klasičnu holivudsku navlakušu.

Svakom iole talentovanom filmskom radniku, sve ono što smo naveli, dakle, više nego dobra glumačka postava, solidan reditelj, ultra popuaran žanr uz sasvim obećavajuću temu (u bliskoj budućnosti Zemlja je izložena „bombardovanju“ električnih talasa iz dubine svemira, zbog čega sin kreće u potragu preko Sunčevog sistema za davno izgubljenim ocem ne bi li spasao svet od propasti) bilo bi dovoljno da nam podari novog oskarovca i ultimativni bioksopski hit.

Umesto toga, dobili smo jedan od najispraznijih visokobudžetnih filmova u poslednjih nekoliko  decenija kod kog se ne zna šta je bolnije – bačen novac, izgubljeno vreme ili činjenica da nas je Bred Pit uverio koliko je loš glumac, samo nekoliko nedelja nakon što je pokazao koliko može biti dobar glumac u rukama iskusnog Tarantina i u filmu (Bilo jednom u Holivudu) gde se poruka ne pokušava izmisliti, izfilozofirati, izdići na viši nepostojeći nivo…

Ukratko, AD ASTRA je imao nekoliko blistavih trenutaka – jurnjava roverima po Mesecu, prikaz baza na Marsu i Mesecu, odlična Rut Nega, uvek po našoj meri, ali sve ostalo deluje kao velika praznina u kojoj pomenuti trenuci lebde poput usamljenih ostrva.

Poruka… Hmm… Poruka. U principu, slažemo se sa onim što su nam scenaristi ostavili kao lekciju po koju je Bred došao na kraj Sunčevog sistema, ali da li je moglo da bude drugačije servirano, na primer, zanimljivije – svakako. Svi smo sami, i trebalo bi da se u svemu što radimo fokusiramo na ono što je realno. Ko gleda predaleko ka zvezdama, mogao bi među njima i da zaluta, da se izgubi. Najsigurniji oslonac uvek ste sami sebi… To su ta neka opšta mesta kojih se AD ASTRA prilično nespretno dotakao, ostavljajući nas sa velikim znakom pitanja na kraju projekcije – a gde je sve ono što nam je obećano u trejleru? Pa u trejleru. Posle odgledanog filma, zaključili smo da je trejler daleko bolji i uzbudljiviji, pa svi vi koji još niste pogledali Bredovo putovanje među zvezde, zadovoljite se trejlerom na vreme. Od filma, slaba vajda….