Kritici
serije Carnival Row (dostupno na
Amazonu) od koje smo mnogo očekivali, bilo bi nezahvalno pristupiti suviše
oštro, kao što su to učinili brojni svetski kritičari uglavnom ističući one
slabe tačke ovog dela autorskog dvojca (Rene) Ećeverija – (Travis) Bičam
koji nama i nisu toliko zasmetali. Da li nam je serija bila dosadna – nije. Da
li je mogla biti bolja – jeste. Hoćemo li gledati drugu sezonu – naravno.
Ukratko, to je naš utisak posle odgledanog prvog ciklusa sasvim pristojne
fantazije u kojoj, možda, nije bilo toliko originalnosti, akcije, romanse i
onog „epskog“ koliko ga je moralo biti, ali nismo za otpisivanje. Još ne.
Šta nam se dopalo?
Ako
ste došli po bajku koja na oko šuruje sa Harijem
Poterom, a na uho, odnosno temom sa gotovo svim elementima koji bi
istinskog ljubitelja fantazije morali ostaviti zadovoljenim, u Carnival Rowu to ste i dobili. Iako je
nekima previše zasmetala aktuelna priča oko migranata, koje u seriji možemo
pronaći u surovoj sudbini svih onih nestvarnih bića prognanih iz njihove
otadžbine u ljudski Burg gde su neprihvaćeni, obeleženi i degradirani, nama se
taj deo priče čini više nego neophodnim. Stvarnosti moramo biti svesni, koliko
god nam je puta bacali u oči, a ona nas terala na suze.
Da
je ta stvarnost usporila i radnju serije „bacila“ u neki monotoniji kolosek –
jeste. Verovatno bi daleko bolje reakcije publike pobrala da se držala vila,
trolova, magije i ljubavi, bez previše mozganja, ali zašto bi komercijalni ukus
uvek bio ispred volje onog drugog, često manjeg, dela publike. Ipak, kao oduživanje
tog komercijalnog duga, dobili smo čudovište, opsesivnu majku, intrige u vrhu
vlasti i novu šansu za jednu staru ljubav. Sasvim dovoljno da i oni razočarani,
Carnivalu daju drugu šansu.
Šta nam je zamsetalo?
Od
svega, verovatno najveći minus imamo na vreme i mesto radnje serije. Burg
jednostavno previše podseća na London, premalo je toga neverovatnog i
fantastičnog na njegovim ulicama što bi nas trebalo uveriti da vile i ostali
kopitari koji trče njegovim ulicama zaista postoje. Model nadzemne železnice,
pak, bio je najsvetlija tačka onoga što smo videli u Burgu, a što smo pronašli
kao izuzetno zanimljivo rešenje za trenutnu saobraćajnu situaciju u srpskoj
prestonici. Bar dok nam ne izgrade taj metro, a pre toga Beograd na vodi, a pre
toga kanalizaciju u Kaluđerici… Ali da ne skrećemo sa teme.
Ni
vremenska „lokacija“ serije nije baš najsjajnije osmišljena. Sedmi vek. Kad već
imate preslikan srednjevekovni London, sa sve modom i odgovarajućim tehnološkim
pronalascima za to vreme, čemu onda uopšte pominjanje tako neodgovarajućeg sedmog
veka. Čini nam se da je moglo bez toga.
Najveći od svih minusa je…
Orlando Blum. Da nismo pogledali Carnival Row, nikada, ali nikada od
vremena Gospodara Prstenova, ne
bismo otkrili da je Orlando Blum veoma
loš glumac. Praznina koja ostaje posle njegovog performansa u svakom kadru prve
sezone Carnivala je nedospustiva za
glavnog aktera serije. Ono što nam je Blum ponudio dostiže talenat prosečnog
sporednog lika, a nikako protagoniste koji bi trebalo da nosi celu seriju.
Otprilike, utisak Orlandove glume bio je
kao da smo odgledali omnibus reklama Dejvida Bekama – zadivljeni njegovim likom
i telom, ali ravnodušni pred delom.
Da
se ne varamo, Džoni Dep bi istu ulogu „pojeo“ za doručak, te bi i neodoljiva Kara
Delavinj u roli Vinjet Stonemos istinski zablistala.
Naravno,
tada bi sve isuviše zaličilo na Fantastične
zveri, a i ne moraju baš sve dobre uloge da odigraju Meril Strip i Džoni Dep.
Nek se čeliči i Orlando. Nadamo se
da će u drugoj sezoni ponuditi više vilinske prašine, a manje Bekama.