Featured

DOBRA BORBA – oštra kritika TRAMPOVE VLADAVINE! Od 7. septembra samo na FOX LIFE!

Uvodna scena prve epizode serije „Dobra borba“ (gledamo je premijerno od 7. septembra u 21.00 na kanalu Foks lajf, od ponedeljka do četvrtka), snimljena 2017. godine uoči samog proglašenja Trampa za predsednika SAD, svedok je domino efekta koji je njegova izborna pobeda imala na svaki segment društva najuticajnije zemlje na svetu. Kada su, samo godinu po završetku Zlatnim globusom ovenčane serije „Dobra žena“ (2009-2016), autori i supružnici Robert i Mišel King odlučili da se vrate spin-ofom i nastavkom „Dobra borba“, nisu mogli ni da naslute koliko iznenađenja će im doneti ova serija.

Serija „Dobra borba“ zaradila je dve nominacije za nagradu Emi, a nedavno je obnovljena za peti ciklus. Priča se nastavlja godinu posle dešavanja u poslednjoj epizodi „Dobre žene“. Ogroman finansijski skandal uništio je reputaciju mlade advokatice Maje Rindel. Usput je zbrisao ušteđevinu njene mentorke i kume Dajane Lokhart, koja je taman napravila idealan plan za mirne penzionerske dane u Italiji. Izbačene iz firme „Lokhart i Li“, one se pridružuju koleginici Luki Kvin i otpočinju „Dobru borbu“.

Potpuni mrak. A onda, posle nekoliko sekundi, iz crnila ekrana dopiru reči predsednika Vrhovnog suda Amerike.

Za koji trenutak pomalja se i lice Dajane Lokhart (Kristin Baranski). Deluje izbezumljeno dok sluša prenos inauguracije. „Podignite vašu desnu ruku i ponavljajte za mnom. Ja, Donald Džon Tramp, svečano se zaklinjem da ću verno služiti kabinetu predsednika Sjedinjenih Američkih Država…“ Odjednom tišina. Ne sačekavši da čuje zakletvu, Dajana isključuje televizor. Ustaje iz fotelje, baca daljinski i odlazi iz kadra. Ponovo je zavladala tama.

Izborni rezultat iznenadio je sve, a scena u kojoj Dajana odlazeći iz firme u torbu pakuje fotografiju na kojoj je ona sa Hilari Klinton, za koju je vatreno navijala i čijoj se pobedi bez sumnje nadala, nikada nije stigla do malih ekrana. Umesto u nadi i poruci da prva žena na čelu Amerike donosi neko bolje sutra, „Dobra borba“ rešila je da inspiraciju potraži upravo u borbi. Tokom narednih godina politička drama je ponovila uspeh originala i postala najoštrija i najhrabrija kritika svakog Trampovog poteza. Tu hrabrost mnogi pripisuju činjenici da je serija rađena za Si-Bi-Esovu striming platformu „Ol akses“, te da je bila oslobođena cenzure kojoj podležu regularne televizijske serije.

– Svet se za nas promenio preko noći. Trampova pobeda bila je scenario na koji niko nije računao. Ipak, taj događaj odredio je tok naše priče. U njemu smo pronašli kostur, odnosno kičmu naše serije. „Dobra žena“ je bila satira Obamine vlasti, dok se „Dobra borba“ bavi promenljivošću značenja istine u novonastalim političkim okolnostima – poručio je Robert King, ističući da on i njegova supruga ni u jednom trenutku nisu sumnjali u svoju odluku da „Dobroj ženi“ podare nastavak, ali sa novom junakinjom u glavnoj roli.

– Dajanina misija je borba. Ona je to što je potrebno ovoj novoj Trampovoj Americi. Na neki način staje u odbranu onih uverenja koja su ostala nezaštićena pred novom administracijom. Zbog toga Lokhartova u nastavku počinje da radi za advokatsku kancelariju koja se bavi isključivo pravima Afroamerikanaca. Rejting serije govori u prilog tome da se naš rizik isplatio – zaključuje King.

Donald Tramp, za divno čudo, budući da je poznat kao „tviteraš“ bez dlake na jeziku, nije se mnogo bavio „Dobrom borbom“. To, međutim, ne važi za Trampove pristalice. Jedna od mnogih incidentnih situacija odigrala se prošle godine kada je na zvaničnom tviter-nalogu glumice Kristin Baranski osvanula fotografija na kojoj ona u ruci drži papir sa spiskom naizgled nasumično zapisanih reči. Kako se ispostavilo, glumica je sa obožavaocima serije kao spojler nove epizode, u kojoj ona pristupa pokretu otpora, podelila listu ključnih reči koje će joj pomoći u kampanji protiv Trampove politike. I sve bi bilo u redu da spisak od nekoliko stotina reči nije započinjao sa tri – ubiti predsednika Trampa. To je izazvalo bes Trampovih pristalica, koji seriju umalo nisu doveli pred sud, ali sve se završilo jednostavnim brisanjem sporne objave sa „Tvitera“.

Foto Promo