TV

Recenzija TAJKUN: ČESTITAMO! Srbi konačno uspeli da snime HIT TRILER! Mada, ima jednu manu…

I konačno je došao, pa i prošao taj ponedeljak 16. mart na RTS 1, kada smo od 20.05, doduše treći put, imali priliku premijerno da pogledamo novu seriju u produkciji Dragana Bjelogrlića, režiji genijalnog Miše Terzića, a po scenariju Đorđa Milosavljevića koji je i autor projekta. I naravno, već sa ocenom GENIJALNO možete naslutiti da je Tajkun uspeo u onome čime se ne može pohvaliti previše domaćih serijala. Izmamio je naš pozitivan sud o onome što smo videli. Jer zaista, Tajkun, kako mu i priliči, napokon je nešto drugačije, ozbiljnije i savremenije u moru serija koje su to pokušale, ali nisu uspele.

Vrhunska gluma, odlična režija, ozbiljan scenario!

Počevši od izbora glumaca, sa sjajnim Draganom Bjelogrlićem koji deluje moćno, stameno i ozbiljno u roli Simonovića, preko fenomenalnog mladog Vuka Jovanovića, koji je verovatno i najprijatnije iznenađenje projekte do sasvim solidnog (mada još nedovoljno kreativno oslobođenog) ženskog dela glumačke postave čije „razmahivanje“, pogotovo u pogledu inspektorke Jovane (Hana Selimović) tek očekujemo, sve deluje – po svetskim standardima.

Ono čime nas je Tajkun kupio od prvog kadra jeste bogata priča, tako da konačno u domaćoj seriji imate onaj visokoproteinski osećaj ramsteka čiji se sokovi cede što ga više žvaćete. Prema nekima, ona je, možda, bila prebogata za prvu epizodu, budući da smo odmah dobili i intro, i konekcije među likovima, i ljubavne zaplete, a uz to i atentat, ali kako smo mi TV gurmani, i ne postoji zalogaj koji ne možemo da svarimo – obrok zvani Tajkun bio nam je baš po meri.

Druga stavka koja je od nas dobila prolaznu ocenu jeste kamera. Konačno – brzi kadrovi, scene koje lete, dinamika. Sve to vodi ka onome čega u našim serijama po pravilu nema, a čime je Tajkun u stvari poentirao i podigao produkciju na novi nivo. Dramaturgija. Kruna rada koja ujedinjuje glumu, režiju i scenario. Tajkun se prati od prvog minuta do odjavne špice, i to je ono na osnovu čega možemo reći, ako se sve nastavi u ovom pravcu – imamo hit. I to u žanru u kom su domaći kinematografi dugo želeli da dobiju hit. Triler je veoma izazovna forma kod koje je lako zapasti u kliše, pa čak i u parodiju poput nekih sličnih serijala, ako se zaista u svaki detalj ne uloži maksimu. I truda, i talenta, i naravno – novca.

Tajkun sa te strane ne treba porediti sa Senkama nad Balkanom jer je reč o potpuno drugačijem tipu projekta. Senke nad Balkanom imaju istorijsku i kreativnu slobodu grašenja magije na osnovu činjenica kojima se može manipuliasti. Tajkun, pak, ima prilično sužen izbor alata zvanih srpska savremena realnost, s kojima iskusni majstori moraju postići efekat čarolije. I u tome su uspeli. E, sada sledi veliko MEĐUTIM.

Tajkun baš i nije ORIGINAL

Nažalost, sam kraj prve epizode, odnosno odjavna špica ozbiljno je umanjila nivo oduševljenja koji smo postepeno gradili primičući se kraju.

Odlična numera „Kuća izlazećeg sunca“ koju u originalu, odnosno u njegovom prepevu izvodi Miki Jevremović, nažalost, uključila nam je ALARM lampice. Pomislili smo, hej – na šta ovo podseća? Tada nam se iz nekog memorijskog kutka vratila jedna druga numera sa odjavne špice. Reč je o pesmi „Jutro će promeniti sve“, i tada su činjenice počele u naletima da „zakucavaju“ pozitivne ocene „Tajkuna“. Naime, upravo ovom pesmom odjavljuju se epizode HBO serije „Uspeh“. Prve balkanske HBO koprodukcije od pre dve godine, koja, gle čuda – prati život najpoznatijeg zagrebačkog i hrvatskog tajkuna, i turbulentne životne i sve druge uspone i padove ljudi koji ga okružuju.

Zanemarimo li momenat ne baš velike originalnosti, jer tajkuni su balkanski sindrom, pa je i normalno da svako od nas ima nekog svog o kom bi trebalo snimiti seriju, Bjelogrlićev Tajkun od nas dobija prolaznu ocenu uz ograđivanje – da vidimo kuda će nas povesti druga i treća epizoda, pa da ushićeno ČESTITAMO.

Foto Promo