Connect with us

Featured

MILOŠ BIKOVIĆ o filmu HOTEL BEOGRAD: Doveli smo NAJSKUPLJU rusku TV i filmsku franšizu u SRBIJU! Nema budžeta za takvu REKLAMU!

Published

on

Upustimo li se u detaljniju analizu uspeha domaćih glumaca u inostranstvu, lako je zaključiti da do Miloša Bikovića (ne računajući tu istorijsko-socijalno-kulturološki uticaj Velimira Bate Živojinovića na braću Kineze) istinski nismo imali poznatiju i priznatiju glumačku veličinu u svetu. Moglo bi se čak, sa pomalo tuge i gorčine reći da je Miloš Biković popularniji u Rusiji nego u Srbiji. Niz njegovih uspeha počevši od Sunčanice, preko Bezdušnika, zatim Leda, a onda i rekordera Sluge, Biković sada nastavlja sa novim, očiglednim bioskopskim hitom u najavi – Hotel Beograd. Međutim, kako to otkriva u intervjuu za filmitv.rs portal, ovog puta za cilj nije imao samo novi blokabaster, već nešto više i plemenitije. Skupocenu reklamu za Srbiju.

Pročitajte i “Senke nad Balkanom 2” od 13. marta, petkom u 22.00 na PRVOJ!

– Otkako smo kolega Miodrag Radonjić i ja, u okviru naše produkcijske kuće Arhangel, počeli da razmišljamo na temu ovog filma, vodila nas je ista ideja. Godinama već dovodimo u Srbiju grupe ljudi, naših poznanika iz Rusije sa namerom da im pokažemo koliko je Srbija lepa i kakve sve mogućnosti nudi. I za zabavu, i sa profesionalne strane. Iz toga je na kraju i nastala ideja da kolegama iz Rusije predložimo snimanje romantične komedije koja bi imala za cilj da ruskom narodu predstavi Srbiju, i da ih pozovemo da nas posete – poručuje Biković, čiji je „Hotel Beograd“ tokom produženog premijernog vikenda videlo gotovo milion Rusa, a kako nam on prenosi – većina njih je odmah poželela da dođe u Srbiju.

Film je prilično atipičan za domaću kinematografiju. Nismo imali mnogo romantičnih komedija koje su doživele veliki uspeh? Da li ste od početka imali na umu baš ovaj žanr?

– Na neki način „Hotel Beograd“ je nastavak serije „Hotel Eleon“. Shvatio sam da je ruska publika odlično odreagovala na moj lik Pavela iliti Pavla Arkadijeviča, i da joj se dopao taj srpski melos, sa sve njegovim stereotipima i izmišljenim izrekama. Rešio sam da iskoristimo hemiju koja već postoji između njega i Daše, koji su već kultni likovi, i imaju svoj hašteg na društvenim mrežama. Romantična komedija je najbolji odabir za takvu priču, jer ljudi najbolje reaguju na smeh, suze i ljubav. Tako smo doveli Rusiju u Srbiju i rešili da na primeru jedne situacije kakva se samo u Srbiji može doživeti, dakle, taj haos, ležernost i odsustvo svih pravila, predstavimo Rusima dušu našeg naroda. Našu pesmu, smeh,  prirodne lepote, običaje, život…Smatram da je komedija kao žanr potcenjena. Kao da je gluma u drami zbog nečega ozbiljnija, a nema važnije i zahtevnije stvari od toga da nasmeješ čoveka. Da mu doneseš malo vedrine u život. Ako u tome uspete, smatram da tu nema ničeg neozbiljnog. Osmeh je poduhvat, zato smo i odabrali komediju.

Ovo je za vas bio još jedan producentski zadatak. Šta je bio najveći izazov tokom borbe da na kraju sve izgleda kako ste zamislili?

– Teško je opisati kroz šta sve producent mora da prođe da bi film doveo od prvog kadra do odjavne špice. Zahvaljujući, pre svega, kolegama iz Rusije, sa kojima je u koprodukciji film i nastao, i bez čijih sredstava ne bi bilo moguće postići ovakav standard, a zatim i našim sponzorima, gradu Beogradu i Telekomu Srbija koji su prepoznali važnost ovog projekta u vidu marketinga za našu zemlju koji nijedan budžet ne bi mogao da plati, na kraju je sve ispalo po planu. Bilo je tu stotinu detalja o kojima je trebalo razmišljati. Ljudi obično misle da je sve u glumcima, scenariju i kamerama, ali zaboravljaju na hiljade drugih sitnica koje su neophodne da bi film na kraju ugledao svetlo dana. Na primer, mi smo na setu imali i jednu kozu. Kako ona nije profesionalna glumica, kao producent morate razmišljati i o njenim potrebama. Tako, eto, ako se baš usred scene koju snimate već dva sata i svi su na ivici umora, njoj odjednom „ide u wc“ morate sve obustaviti i dopustiti kozi da obavi „svoje“(smeh).

Pročitajte i Liv Tajler (911: Texas) EKSKLUZIVNO za FILM I TV: ZALJUBLJENA SAM U MIŠEL BLEJK! Ko je ONA?

Ako na trenutak zanemarimo priču, film je sa vizualne strane – odmor za oči. Da li je i to bio deo plana?

– Tako je. Cilj je bio da „Hotel Beograd“ bude razglednica Srbije, turistički video letak, posle kog bi svi pomislili – ovo je Raj na zemlji. Želim da odem tamo i da doživim i Skadarliju, i ciganske svirače, i ćevape i noćni život Beograda, i srpsko selo, jer smo film iskoristili da promovišemo i naš etno turizam, ali i da gosti uživaju u predivnim srpskim rekama i prirodi. Zbog toga smo ciljano i birali za snimanje tu drugu polovinu godine,  odnosno avgust i septembar, kada je gama svetlosti najlepša, a boje se divno prelivaju i jednostavno pozivaju na uživanje.  Dodamo li tome da je „Hotel Beograd“ nastao u sklopu najskuplje ruske kinematografske franšize iz koje su potekli „Kuhinja“, „Hotel Eleon“, „Hotel Grand“, a zatim i „Bitka za hotel“, sve to govori o ozbiljnosti i važnosti ovog projekta. Nadam se da će ih u budućnosti biti još više, jer ovo nije film koji „trči“ na kratke staze. „Hotel Beograd“ pravljen je tako da i kroz pet ili kroz deset godina kada ga neko pogleda, taj neko poželi da dođe u Srbiju. Smatram da je ovo samo početak, i da nam uskoro sledi još mnogo sličnih poduhvata.

Da li na ovakav način pomažemo i domaćoj publici da ponovo „otkrije“ svoju zemlju i prestonicu?

– Mi smo već pomalo navikli na slike Beograda i doživljavamo ga na jedan isti način. Međutim, za strance, to što mi smatramo svakodnevnicom, predstavlja povod za oduševljenje. Naša zemlja je idealan spoj lepe arhitekture, starih zdanja, neobične kulture koja je ovde mešavina raznoraznih istorijskih uticaja, ali i zabave, noćnog života, specifične kuhinje. Može se reći da je Beograd poslednja egzotika među evropskim prestonicama, koje i sami, kada pogledamo filmove poput ovoga, postajemo ponovo svesni.

Pročitajte i HIT! AMAZON otkupio SENKE NAD BALKANOM! Bjelogrlićeva serija OSVAJA SVET!

Koliko je bilo zabavno gledati Jelisavetu Orašanin u ovoj roli? Na velikom platnu to deluje sjajno.

– Bilo je urnebesno videti je u jednoj takvoj ulozi. Mi se poznajemo dugo, već 10 godina, budući da smo bili i generacija na Akademiji. Zato mi koji smo stalno u njenom društvu i doživljavamo je sa te profesionalne strane, veoma dobro znamo kako ona sjajno može da donese ovakve uloge. Neponovljive su njene scene iz hotela, jer retko kome kao njoj leži taj, nazovimo ga, ženski kretenizam. Takođe, veoma smo zahvalni i koleginici Miljani Gavrilović, koja je prepoznala važnost ovog projekta i svojom malom, ali odličnom ulogom doprinela filmu.

Gledali smo vas kao ruskog i kao srpskog plejboja? Koji vam je bio veći izazov?

– Pre svega, te dve uloge posmatram sa producentske strane. U tom pogledu rola u „Slugi“ bila mi je teža, pa ću se i odlučiti za ruskog plejboja, jer sam tamo veliki deo snimanja morao da provedem na selu i u prirodi, gde su uslovi bili mnogo teži nego kada je reč o filmu „Hotel Beograd“. Ovaj naš plejboj više je bio neka gradska priča.

Pročitajte i RECENZIJA: UBICE MOG OCA 4 – odgledali prvu epizodu JER SMO MORALI!

Foto Dejan Jovović

Advertisement