Ove godine su dve decenije od hapšenja Slobodana Miloševića, nekadašnjeg predsednika Srbije i Savezne republike Jugoslavije. Na taj događaj – podsetiće nas dramsko viđenje dešavanja pretočeno u mini televizijsku seriju „Porodica“ u produkciji Firefly-a i Telekoma Srbija koje kao reditelj i scenarista potpisuje Bojan Vuletić. Pet epizoda o poslednjih 48 sati Slobodana Miloševića na slobodi biće prikazano na kanalu Superstar TV od 20.00 – svake večeri od 29. marta.
Ambiciozna i odvažna igrana rekonstrukcija potkrepljena dokumentarnim zapisima, zasnovana na faktografiji, autentičnim snimcima, svedočenjima aktera događaja. Ima i fikcije – neke scene bazirane su na pretpostavkama, uz dozvoljene umetničke slobode.
„Mi smo bili svedoci toga kako je izgledalo to ispred kuće i u tadašnjoj vlasti saveznoj i republičkoj. Ali, malo ko zna kako se unutra porodica osećala, šta su oni radili, šta su mislili, da li su se pribojavali, čega su se pribojavali i čini mi se da je to ono najzanimljivije što će gledaoci imati prilike da vide“, objašnjava reditelj i scenarista Bojan Vuletić.
Delikatna tema, kompleksne ličnosti – za glumce izazov, ogroman. Uz boju glasa, govor, pokrete, gestikulaciju, besprekornu mimiku, evidentna je sličnost sa Miloševićem, u čiji je um u seriji – maestralno pronikao iskusni Boris Isaković.
„Nisam ni ovoga puta bežao od imitacije, ali na određeni način vi ne možete nikada da izgubite iz vida da ta imitacije može biti samo to. I zapravo kad se desi ono u glumcu da imitacija vas odvodi tamo u središte tog čoveka i kad ona počne da se spaja sa vama kao ličnošću, onda imate osećanje da ste na pravom putu“, navodi Isaković.
U priči koja se izdiže nad politikom, jer oslikava ljudske ranjivosti, inspirativan glumački prostor iskoristila je Mirjana Karanović, u ulozi Mirjane Marković.
„Ono što je meni bilo jako važno, to je da se oslobodim svega što je neka prethodna, ili da ne kažem predrasuda, ili neka slika unapred koju imamo o toj ženi, da bih mogla da iz jedne nule, jedne neutralne pozicije pristupim tom liku“, ističe Karanovićeva.
Uz mnoge ličnosti iz tadašnjeg političkog života Srbije koje vidimo u seriji – pored ostalih Zorana Đinđića, Vojislava Koštunicu, Čedomira Jovanovića, u Porodicu su ušli i imaginarni likovi čije sudbine nose određenu simboliku – TV reporterka, kućna pomoćnica i jedna penzionerka.
Ono što je zanimljivo jeste to da se serija Porodica, ipak, nije snimala u originalnoj vili MIR u Užičkoj ulici, već su sve scene iz unutrašnjosti, kako nam u produkciji otkrivaju nastale u studiju. Međutim, scenografi su do najsitnijeg detalja verno prikazali svaki deo zdanja u kojoj se odigrala ova drama, a mnogi koji su imali priliku da posete rezidenciju na Topčideru, smatraju da nikakve razlike nema između originalnog i onog zdanja koje ćemo videti u seriji. Od ovalnog salona, preko velike dvorane u kojoj su presudne noći Miloševići sedeli sa svojim prijateljima i obezbeđenjem, sale sa bazenom i Slobine i Mirine spavaće sobe.